Filmy, které jsem viděla za poslední dobu


Na co byste mohli třeba kouknout? 


V tomto článku zmíním několik filmů, které jsem nedávno viděla. Nebýt některých lidí, tak bych asi dlouho žádný film ani neviděla.  Když jsem chodila ještě na základní školu, vysedávala jsem u televize docela dost času a jela jsem jeden film za druhým a seriál za seriálem. Popravdě se už několik roků na televizi moc nekoukám. Výjimečně, když mě něco zaujme, ale jak mě taky může něco zaujmout, když nevím, co v té televizi pořádně dávají? Prioritou se pro mě stal notebook a jiné věci, lidi, činnosti,...
Jedním z mých nejmilovanějších seriálů byl The Vampire Diaries. Vážně velký fanda! ❤ A díly tohoto seriálu jsem si pak pouštěla i na notebooku. Dále to byl a je seriál The Walking Dead,co si v notebooku online pouštím. Čekám jen na nové díly. Jinak prostě poslední dobou na nic moc nekoukám, pokud mě k tomu někdo nepřiměje.
Třeba před rokem, když se blížil náš maturitní ples, jsem se koukla na Velkého Gatsbyho, protože měl být tématem plesu (20. - 30. léta) a ten film jsem si zamilovala, že jsem ho hned další den viděla znova. I knížka, kterou jsem četla k maturitě byla super a bez velkých odlišností. To už je ale historie.
Ještě dávnější historií je prvák, ale skoro pokaždé si vzpomenu na film, na kterém jsem byla v kině se svým dávným přítelem. Tři dny na zabití. Netuším, proč zmiňuji film, který jsem viděla tak před čtyřmi roky, když článek má plánovaně být o těch aktuálnějších, ale když už jsem ho naťukla...


1. Tři dny na zabití (2014)





  • akční dramatický thriller
  • Hraje například Kevin Costner, Hailee Steinfeld a plno dalších
Agent tajné služby, Ethan Renner, se rozhodl skončit s touto prací kvůli své rodině. Jeho manželka odjíždí pracovně do Londýna a musí se postarat o svou dceru Zoey. Tajná služba však od něj ještě něco potřebuje a z důvodu, že je ve hře i jeho samotný život, nemůže se tomu vyhnout. Potřebuje lék. Během tří dní musí zničit světově nejhledanější teroristickou a zároveň se osvědčit jako dobrý otec. 

Další filmy, které chci zmínit, ačkoli jsem je také viděla déle, jsou Atomic Blonde, což je na podobný způsob jako Tři dny na zabití a také film It. Viděla jsem je v létě, o prázdninách, pozval mě na ně kolega z brigády do kina. Psala jsem o nich už na předchozím, v předchozích článcích zmiňovaném, blogu, ale napíšu o nich něco i tady. 


2. Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)


  • akční mysteriózní thriller (německý)
  • Hraje např. Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman a další.
Lorraine Broughton je agentkou MI6 a byla, před pádem Berlínské zdi, vyslána do Německa, aby vyšetřila vraždu kolegy. Pátrá po Percivalovi, což má být její spojka a má využít všechny své schopnosti, než bude v ohrožení celá západní síť agentů. Je i pronásledována a Percival není ten, za koho se plně vydává. Všichni se ženou po listině agentů. Film začíná i končí tím, že je Lorraine vyslýchaná těmi, co ji vyslali a ona vypráví, co se stalo. 


3. It (2017)
- údajně je ještě film z roku 1990, ale ten jsem neviděla, vy ano? 


  • horor (ale podle mě, když by se umazaly některé děsivější prvky, by to byla i dobrá pohádka)
  • Hrají například Jaeden Lieberher, Bill Skarsgard, Wyatt Oleff, Sophia Lillis a další. 
  • Natočeno podle románu Stephena Kinga
Příběh vypráví o sedmi dětech z městečka Derry, kde se po několika letech objevil klaun Pennywise. Bill přišel jednoho deštivého dne o svého mladšího brášku a od té doby se začaly ztrácet i jiné děti. Jako kdysi dávno. Bill a partička jeho přátel, ačkoli se báli a to byla slabina, se rozhodli klaunovi postavit a překonat svůj strach. Jedině tak mohli mít moc nad klaunem. Bill pochopil, že svého bratra už neuvidí, ale dohodli se, že až se klaun opět vrátí, znova se mu postaví.
V roce 2019 má být další díl. 


Teď, co se týče něčeho, co jsem viděla někdy v listopadu. 


4. Insidious 



(ono to není tak děsivý, jak to vypadá 😅😇)
  • Hrají například: Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins a další. 
Má, myslím, tři díly a 4, bude.. nebo už je? Nejsem si jistá. Třetí díl jsem neviděla. Zase to nebylo jen tak, že bych si to pustila sama od sebe. Koukala jsem s jedním klučinou. Je to horor. Zjistila jsem, že mi horory, co jsem viděla za poslední dobu, nedělaly problémy. On se lekal víc a to už to viděl. 

Vypráví se o rodině, která se přistěhovala do nového domu. Začnou se jim dít podivné věci. Je slyšet šepot, zvuky a podivné postavy. Situace se vyostří v okamžiku, kdy se jeden ze synů neprobudí. Zkontaktují ženu, médium Elise, a ta s dvěma pomocníky zjistí, co se děje. Jejich syn odešel do světa mrtvých, na druhou stranu. Musí ho zavést zpět, ale rizikem je to, že se nemusí vrátit sám a nebo že jeho tělo obsadí někdo jiný z onoho světa. O to se mnozí snažili. Vychází najevo, že Elise před lety pracovala na dosti podobném případě. Týkalo se to samotného otce tohoto chlapce. Též ve spánku navštěvoval ten druhý svět a jeho pozorovala osoba v dámských šatech, která z toho světa byla. Nerad se fotil, protože ta postava tam byla vidět. Elise mu pomocí hypnózy vymazala na tuto událost paměť. Opět si ale vzpomněl proto, aby se vydal svého syna hledat na onu druhou stranu. Syna sice najde, ale situace je stále komplikovaná, čímž končí první díl. Otec syna nebyl ve svém těle, ale pořád někde tam... V dalším díle pátrá syn po otci. 

Elise vystupuje ve všech dílech...


5. Zhasni a zemřeš (2016)
Také se jedná o horor. Kdo ho neviděl, tak o něm možná asi slyšel. 

  • Hrají například Teresa Palmer, Maria Bello, Billy Burke a další. 
Když Rebecca odešla z domova, myslela, že za sebou nechala i své strachy z dětství. Když v době dospívání zhasla, nebyla si nikdy úplně jistá, co je skutečné a co není... a nyní její bratříček Martin prožívá stejně nevysvětlitelné a děsivé události, které kdysi vystavovaly zkouškám její příčetnost a ohrožovaly její bezpečnost. Znovu se objevila děsivá bytost Daiana tajemně propojená s její matkou Sophií. Ale tentokrát, s tím jak se Rebecca přibližuje k odhalení pravdy, je třeba přiznat, že životy všech jsou v ohrožení ... jakmile se zhasnou světla


Jsem si nějak náhodně vzpomněla na film, který jsem viděla se spolužákem ve čtvrťáku na koleji... zase nic, co bych si nepustila sama. Ale taky něco, co bylo tak před rokem.
6. Crimson Peak (Purpurový vrh) - 2015

  • romantický fantastický horor
  • Hrají například: Mia Wasikowska, Jessica Chastain, Tom Hiddleston, Jim Beaver a další. 
Edith Cushingová je na svojí dobu velmi emancipovaná a sečtělá dívka. Má literární talent a nepěkné trauma z dětství. Vypořádává se z něj právě psaním. Záhadnému cizinci, siru Thomasi Sharpeovi se její texty líbí, jí se pro změnu zamlouvá on. Dokonce tak, že po tragické otcově smrti brzy odloží smutek a provdá se za něj. Díky sňatku se stane spolumajitelkou panství Purpurový vrh. Vévodí mu majestátní, ale chátrající dům. Děravou střechou padá do vstupní haly déšť, sníh a listí. Voda neteče čistá, ale zvláštně zabarvená. Edith se tam necítí jako doma. Přispívá tomu i odměřená švagrová Lucille a spousta děsivých vizí, postav, které ji doprovází od první chvíle. Edith je k smrti vyděšená, ale zároveň zvědavá a chce odhalit tajemství, jde ji však o život. Dozví se o historii svého muže a jiných ženách... 


7. Anděl Páně 2 (2016)

Dávali na Vánoce v televizi, však asi víte. Vidělo to veliké množství lidí. Mně to připomínal neustále jeden cápek a taky babička a šla jsem se koukat. Jako několik dní o Vánocích jsem se koukala normálně na televizi. K Vánocům patří pohádky. U této jsem se dost nasmála. 


  • rodinná pohádka a komedie
  • Hrají: Ivan Trojan, Jiří Dvořák, Anna Čtvrtníčková, Vojtěch Dyk, Boleslav Polívka, Jiří Bartoška a další. 
Anděl Petronel stále pracuje u Nebeské brány, ale je přesvědčen, že by si zasloužil lepší službu. Jeho věčný pokušitel, čert Uriáš, začne Petronel a ponoukat. Stačí utrhnout jablíčko ze stromu Poznání a bude vědět to, co ví jen Bůh! Hádka Petronela s Uriášem o jablko Poznání ale skončí neslavně. V potyčce se vzácné ovoce skutálí až na Zemi. Anděl - popleta a jeho kamarád čert- pokušitel musí šupem na svět jablko poznání najít a přinést zpět. V předvečer svátku svatého Mikuláše se zamotají do podivuhodného reje. Setkávají se s malou Anežkou a její krásnou maminkou Magdalenou, partou nepoctivých koledníků, vydřiduchem Košťálem i sympatickým Párkařem. Než se jim podaří jablko najít a vrátit tam, kam patří, prožijí dobrodružství a projdou několika nebezpečími. A po řadě lidských i "božských" zkoušek, naši hrdinové nakonec zjistí, že cesta k poznání vede především přes sebe sama, přes objevení síly přátelství, lásky a schopnosti odpuštění.


8. Padesát odstínů temnoty 


To mi ten jeden cápek poslal přes úschovnu na mail a pořád se mě ptal, kdy se na to podívám a já si na to pořád ne a ne najít čas. Pamatuji si, jak jsem si v tabletu nastavila i upozornění na to, kdy tento díl má vyjít a najednou mi trvalo, než jsem se na to koukla. Koukla jsem na to jednou při cestě vlakem na kolej. 
  • erotické a romantické drama
  • Hrají: Jamie Dornan, Dakota Johnson, Rita Ora a další.
Odstíny šedi skončily ve chvíli, kdy Anastasia přestala hrát podle Greyových pravidel a bez okolků ho opustila. Dosavadní lovec a dravec se ocitá v pro něj neznámé životní situaci a navíc si uvědomuje, že se do Anastasie zamiloval. Té se sice nechce vrátit do světa, ve kterém naplňovala roli poddajné studentky, ale Christianovu kouzlu odolat stejně nedokáže. Nevědomky se tak vystavuje velkému nebezpečí. Z Greyovy minulosti se náhle začnou vynořovat temné stíny, které pomáhaly vytvořit jeho komplikovanou osobnost. Těm není po chuti, že "jejich" Christian podlehl tak banálnímu a slabošskému citu, jakým je láska. Anastasii začne pronásledovat bývala otrokyně Greye apod. 


To, o čem budu psát následovně, jsem viděla už tento rok. Je to nedávno. Poté, co jsem měla po zkouškovém a ještě jsem zůstala ve městě, kde studuji, jsem se svým novým kamarádem koukla na film Proč právě on, na který mě k sobě pozval. Ten film mi doporučil kamarád, kterého jsem poznala před dvěma měsíci na brigádě v Tescu. Takže vlastně jsem se zase k tomuto filmu nedostala sama, každopádně jsem ráda, že jsem ho viděla, takhle moc mě dlouho nic nepobavilo. 
9. Proč právě on? (2016)


  • komedie 
  • Hrají: James Franco, Bryan Cranston, Zoey Deutsch, Megan Mullally a další. 
Ned přijel se svou ženou a synem za svou dcerou Stephanií a jejím novým přítelem Lairdem na Vánoce. Původně si myslel, že na svátky bude celá rodina pohromadě a  ne, že se seznámí s přítelem své dcery. Myslel si, že jsou si blízko a že mu o všem říká, ale jak se později dozvídá, Stephanie s Lairdem jsou spolu už skoro rok. Laird je pro ně šokem. Potetovaný, brutálně upřímný, přátelský a sprostý počítačový miliardář s velkým domem a služebníkem, s kterým vedou vtipné souboje. Laird postrádá jakékoliv zábrany. Chce se rodičům své přítelkyně zalíbit. Během vánočních svátků si chce získat od Neda požehnání, aby si mohl vzít Stephanii. To bohužel není tak snadné...


10. Kráska a zvíře (2017)


Tento film mi ten jeden cápek taky poslal někdy docela dávno na mail přes úschovnu a já to viděla teprve před pár dny během své střevní virózy/chřipky. 
  • Rodinný, fantasy, muzikál, romantický, pohádka
  • Hrají: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad a další...
Hraná verze animované klasiky Kráska a zvíře.
Krásný mladý a sobecký princ byl zaklet čarodějnicí do zvířete, všichni na jeho panství zapomněli a kdo zůstal proměnil se v mluvící a chodící nádobí a nábytek. Pokud princ/zvíře nenalezne pravou lásku do té doby, než opadá růže, kterou mu čarodějnice dala, zůstane navždy zvířetem a ostatní zůstanou nehnutými starožitnostmi. V malé francouzské vesničce žije krásná Bella se svým otcem. Je odlišná od ostatních a jako jediná ve vesnici čte. Přeje si něco víc. Chce si ji vzít týpek, na jehož jméno si nevzpomenu, ale ten je namyšlený a krutý, ačkoli o Bellu vážně a upřímně stojí. Jednou se otec Belly po jedné z jeho cest nevrátí a vydá se ho hledat. Jeho kůň ji zavede k zámku zvířete, kde je uvězněna. Pokusí se i o útěk, při kterém ji napadnou vlci. Zvíře ji zachrání a dál je na zámku s ním a starožitnostmi, které o Bellu pečují. U Belly doma se však vyskytne problém... problém se vyskytne i později, když lidé z vesničky chtějí zvíře zabít. 

Nepsala jsem k filmům příliš svého názoru, ale mě se všechny líbily. Některé méně a některé více, ale spíše šířím dál, na co je možné se podívat. Ještě by bylo dobré vám najít odkazy k zhlédnutí nebo stažení, co? Ale to už by pro mě bylo dneska moc 😅
Snad se Vám článek líbil. Zabral mi docela dlouho. 

Mějte se krásně!
S.



Komentáře

  1. z těchto flmů jsme viděla jen Anděl páně :D Ale aspon mám inspiraci na další, i když já jsem spíš seriálová :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že ti to dalo inspiraci :) Jo, seriály.. to chápu :)

      Vymazat
  2. Viděla jsem Insidious (všechny 4 díly - ten čtvrtý, nový jsem viděla teď nedávno, byla jsem na něj v kině a moc se mi to líbilo), taky jsem viděla konečně It... dál znám a viděla jsem i Zhasni a zemřeš, Padesát odstínů temnoty (apropó moc se těším, až teď vyjde díl poslední - Padesát odstínů svobody) - nemůžu se dočkat :-) Přemýšlím, jestli na to zajdu do kina a nebo si počkám až to bude na internetu...
    Jsem asi jediná, ale neviděla jsem ani jeden díl Anděl Páně :D ale chystám se na to... vím, že to hodně lidí chválí a každému se to líbí... tak jsem zvědavá :-)
    Ostatní filmy neznám, jsem moc ráda za inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn, že se ti to líbilo :) Jsi docela na horory koukám :)

      Vymazat
  3. Ja som z nich videla Insidious, IT, 50 shades a Beauty and Beast. Na horory ma ukecala sestra a priateľ in
    ak ich vobec nepozeram lebo nespim aj tri dni potom :D Ale aspon viem čo si v buducnosti pozriem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, na každého působí horory různě :) Jsem ráda, že ti článek byl inspirací :)

      Vymazat
  4. IT jsem viděla a musím říct, že se mi hrozně líbil! Teď čtu knížku a ta je úplně stejně dokonalá. :) Proč právě on chci vidět, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Krásku a zvíře jsem prostě musela vidět, protože to byla jedna z mých nejoblíbenějších pohádek v dětství a navíc Emma Watson je naprosto dokonalá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já vím, že čteš IT, máš to na blogu :)
      Jo, je :) :D

      Vymazat
  5. Tak s Walking dead to máme stejně. Jinak na seriály také moc nekoukám.. jsem schopná dokoukat jenom takové ty kratší, spíš filmové série jako třeba Sherlock, Vzteklina nebo Labyrint.
    A k těm filmům.. viděla jsem vlastně jenom To, Zhasni a zemřeš, Krásku a Zvíře a Anděla Páně. A všechny se mi celkem líbili, i když třeba To jsem moc neocenila. Knížka je prostě knížka a navíc je to vlastně jenom půlka děje. Ovšem kdybych to nečetla, tak jsem asi nadšená. :)

    K tvému komentáři .. poslední dobou čtu jenom tlusté knihy. Mám totiž pocit že kupovat si knížku o 200 stranách je vyhazvání peněz a proto si raději koupím pořádnou knížku, abych měla pořádný zážitek.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, tak takové já nesleduji. Sherlock, toho znám, ale jinak ne. O Labyrintu jsem pouze slyšela :)
      Tak to jsi jich z tohoto článku viděla docela dost. Já IT jen viděla no.
      Rozumím :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)