Najděte si svého marťana - Marek Herman

Máte svého marťana? 
Pokud ne, tato kniha Vám ho pomůže najít. Nevíte, kdo nebo co je Váš marťan? To Vám taky vysvětlí tato kniha! 😄 Ono to zní docela zvláštně, že? Jak čtení pro blázny, co? Ale ono tomu tak úplně není. Je to takové psychologické čtení.
¨


Marek Herman napsal knihu přátelsky (používá smajlíky a vlídná slova) a srozumitelně (vše krásně vysvětlí, nevyskytuje se příliš odborného textu, jde spíš o text, jakoby si s Vámi autor normálně povídal. Sám píše, že nerad cituje jiné autory, ale plno z nich zmíní a vytáhne jejich myšlenku).
Tento autor se narodil v Opavě v roce 1965, takže stále žijící pán, kterého můžete potkat na různých přednáškách, co se týče pedagogiky nebo osobního rozvoje. Studoval Gymnázium a Pedagogickou fakultu na Masarykově univerzitě. je spoluzakladatelem projektu Začít spolu (výchova dětí v MŠ), vyučuje apod.

Kniha je členěna do několik kapitol a drobných podkapitolek, které kolikrát nesou zvláštní a zajímavé názvy. Dokonce samotné odstavce mívají názvy. Cekově se v knize vyskytují různá neobvyklá slova. Třeba mě zaujalo slovo "samonaser", ale i plno dalších. I černobílé obrázky, které si můžete vykreslit, pokud je kniha Vaše. 😄
Na konci kapitol je shrnutí a místo pro Vaše poznámky. Také doporučení autora, ať se jdete nějak odreagovat a vstřebat myšlenky. Např. projet na kole, nebo projít do lesa...
Na začátku kapitol bývá nějaký citát + kratičký text.



V této knize se vyskytuje hromada otázek, co se týká života. Otázky, které vás nutí zamyslet se nad sebou. Kdo vlastně jsem? Co mám rád? Co chci? Co je moje poslání? Ale mnoho dalších. Něco, co by Vás mohlo přimět k nějaké změně od horšího k lepšímu. K uvědomění. Pochopení sebe sama a i druhých. Naslouchání svému vnitřnímu hlasu. Autor doporučuje psaní deníku. Já sama si deník píšu 😄 Těmito otázkami se zabývá především jedna z kapitol. Nejlépe se mi četla asi první kapitola, kde se píše o tom, jak oslovit "malého človíčka" v každém z nás. Tzv. marťana. Je potřeba mnoho podnětů. Doteky, oslovení, oční kontakt, úsměv, naslouchání,... Takhle se dá přistupovat k dětem, ale i k dospělým lidem. Aktivace pravé hemisféry. 
Druhá kapitola byla myslím o poznání sebe sama. Kam byla zahrnuta ta spousta otázek. (Nejsem si teď jistá, protože momentálně nemám knihu po ruce, půjčila jsem ji spolužačce). Každopádně mi přišla zvláštní kapitola, co se týkala pohádek. Teda ta kapitola ani tak ne, jako jedna část, kde se svatební prstýnky přirovnávaly k pohlavním orgánům 😂. Jinak se tam psalo, že pomocí pohádek se děti vyrovnávají se svými vnitřními problémy.
Poslední dvě menší kapitoly se týkaly komunikace. 

Popravdě, tuto knihu jsem četla už někdy před pár roky, ale myslím, že jsem ji ani nedočetla celou. Až teď nedávno docela rychle, protože to po nás chtěla jedna vyučující, abychom si udělali sebereflexi, sami pro sebe, ale jí k tomu něco napsali. Až moc zbytečně jsem na to spěchala a jako jediná dočetla knihu a poslala reflexi hned na následující hodinu. No co... nevadí. Ke knize jsem se dostala přes babičku, která byla na jedné z přednášek Marka Hermana. A další dvě jsem prodala svým spolužačkám. 😁

Ale je to docela příjemné čtení. Zkuste si ji přečíst, třeba se něco dozvíte.

Herman M., Najděte si svého marťana: Hanex, Praha(?) 2018, 236 str., ISBN - 978-80-7409-023-3

Mějte se!
Vaše S. 

Komentáře

  1. Moc děkuji za přání k narozeninám❤️Docela by mě zajímalo, kolik jsi mi typovala let��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemᚠza co ��
      Podle blogu tak 15-17. Nemyšleno vůbec zle ����❤

      Vymazat
  2. Jako knížka zní velice super, možná bych si ji i přečetla, ale teď jsem si knížek zakoupila skutečně hodně a už musím šetřit. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já osobně mám tyto knihy nejraději. Ceklkově mě zajímá psychika člověka.
    Také i myslím, že by to byla pro mě motivující knížka, co se týče otázek.
    Poohlédnu se po ní a pravděpodobně si ji pořídím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :) Příjemnou četbu přeji, pokud seženeš :)

      Vymazat
  4. Téda :-) tahle knížka vůbec nevypadá zle... ještě jsem se s ní nesetkala, ani jsem o ní nevěděla nebo neslyšela :-). Docela by mě zajímala... hlavně je to fajn, že se v tom člověk může najít a odpovědět si na spoustu otázek, se kterými se může setkat... nebo se kterými se potýká... :-) Teď mám doma sice dost knížek, ale asi se po ní na internetu podívám... a snad bude brzy čas na její přečtení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se mi líbí, že má dobrý ohlas �� protože mám pak dobrý pocit, že jsem ji dobře podala, nabídla ����

      Vymazat
  5. Už jsem ten název párkrát slyšela, ale popravdě jsem si nikdy nepřečetla o čem je .. zní to rozhodně zajímavě a může být sranda se zase něco nového dozvědět :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to jako hodně příjemné čtení. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jak jsi to tu popsala musí to být bezva čtení, jen ten čas to číst mi sakra chybí. Bohužel k mojí škodě.:-(

    OdpovědětVymazat
  8. O knížce už jsem hodněkrát slyšela, ale pořád jsem se k ní nedostala, protože mám docela dlouhý seznam knížek, které si chci přečíst. :D
    Každopádně se po ní hned jak to bude možné porozhlédnu v knihovně.
    Hemitson.
    before-the-shadows.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Když jsem jí tehdy četla, hrozně mi pomohla. Uvědomit si tolik věcí, který jsou důležitý, trochu přehodnotit pohled na svět a změnit svoje chování. Je to moc dobře napsáno a je to takový základ psychologie, který bychom všichni měli znát.

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to, jako super kniha...zařadím si ji do seznamu toho, co si přečtu. Děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  11. jéééé tuto knihu mám doma už asi rok a šíleně se mi moc líbila! :-) Napsal to fakt úžasně :-) četla se mi jedním dechem!

    Hannah - unitedgirls.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  12. tuto knizku som uz viackrat videla v knihkupectve na dost viditelnom mieste a mam taky pocit, ze moj otec ju ma aj doma. ale tym si nie som uplne ista. parkrat som tuto knizku v tom knihkupectve aj otvorila a prisla mi naozaj celkom zaujimava. ak sa k nej niekedy dostanem, precitam si ju :)

    OdpovědětVymazat
  13. Kniha vypadá zajímavě. Také si ji přidám na seznam :-) poslední dobou jsou knihy o poznávání sami sebe a psychologii velmi populární

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)