Bullet Journal | Kaligrafie - začátečník


Zdravím Vás u dalšího článku...

... ve kterém se zaměřím na výtvarnou stránku života. Slyšeli jste někdy o kaligrafii?
Stručně řečeno, nebo v tomto případě spíše napsáno: Kaligrafie se skládá z řeckých slov kallas (krása) a grafos (psaní). Je to tedy jakési krasopísmo. Kaligrafie svojí existencí sahá už do historie. Více informací najdete na wikipedii, celkově je toho na internetu už docela dost. Instagram, YouTube,... Už i já přispěla videem do sbírky tohoto tématu. Video přikládám do tohoto článku, takže se na něj můžete podívat (lajkovat, komentovat,...). Bude na konci článku.

foto: instagram (@simix_krajickova)
S kaligrafii je spojován i význam Bullet Journal. S tímto označením jsem se setkala teprve nedávno a začala jsem si svůj vlastní diář vést. Já vždy milovala psaní deníků a podobných věcí.
Bullet Journal... jde totiž o to, že si vede vlastní diář se vším všudy. Tvoříte si ho sami. Zkrátka asi všichni znáte Diáře na rok, třeba Diář 2018... No a vy si ho uděláte celý podle sebe, využijete kaligrafii a různé malůvky. Možná jste už někde viděli okrasné nápisy měsíců v roce. Např. January, May, September, ... Píšete si svůj kalendář ... podle své fantazie. Vše je pochopitelně na vás, ale můžete se i
inspirovat zkušenějšími. Nejlépe se toto písmo naučíte tím, že ho zkoušíte, inspirujete se, aby jste věděli, jak na to, ale svým způsobem ho třeba i obměňujete podle sebe, podle svého rukopisu. Je to spíše dívčí záležitost.

Na toto je nejvhodnější diář s tvrdším tečkovaným papírem. Myslím, že tečkovaný papír není podmínkou, já ho ani zatím nemám, ale tvrdší papír určitě doporučuji. Používají se různé druhy fixek/fixů a většina se třeba i propijí. Jsem teprve začátečník a nejsem pořádně vybavena, ale toto jsem měla možnost již vyzkoušet. Nemám ani vhodné fixy a pera, ale dá se využít skoro cokoli, co dobře píše. Velice dobré jsou prý brush pen. Ne moc dlouhou dobu poté, co jsem zveřejnila video jsem četla doporučení v jednom komentáři na tuto fixu. Akorát nevím, kolik stojí, ale hádala bych okolo padesáti korun. Diáře, deníky i fixy se dají koupit v různých papírnictvích, ale ne všechna papírnictví jsou tak dobře vybavená. Dá se nakupovat i přes internet, s čímž nemám ještě dostatek zkušeností. Upřímně jsem přes internet ještě nikdy nic nekoupila.
😅
Možná vás takovýto diář vyjde i levněji, než některé s nádhernými deskami. Ačkoli jsou fakt lákavé... Ale to vlastního diáře si můžete udělat i tabulku, kam si napíšete, jaké filmy chcete za měsíc vidět, co chcete stihnout udělat za měsíc, splnit, inspiraci, nápady, vykreslovat své obrázky, udělat si mood tracker - takový graf, kde si budete vyznačovat své nálady a podobně. Máte více možnosti a je to ve vašich rukách. Horší je ... aby jste s tím byli spokojení a vaše tvorba se vám líbila. Ale chce to asi cvik no.
Pro nacvičování písma se doporučuje vytisknout různé předlohy a zkoušet, obkreslovat, obměňovat. Zkusit si různé druhy fix a per. Každá/é má jiný hrot. Liší se měkkostí, šířkou, délkou...
Měkké fixy jsou uzpůsobené k tomu, aby jste napsali části písmene tence i tlustě, ale i jiných musíte dokreslovat. Psaní s měkkým hrotem vám ve videu bohužel neukážu. Nejsem vybavená a ještě to ani tolik neumím. Dají se využít i zvýrazňovače. A taky barvy.. různé barvy, fondy písma, obrázky... To všechno tam patří.

Jsem začátečník, ale radím tu jak sběhlík. Spíš sdílím, co jsem se stihla zatím dozvědět.
Další rady od zkušenějších přijímám... pište do komentářů.



Tak se mějte!
Vaše Simix


Komentáře

  1. Kaligrafii znám, jen ten název, krasopisně opravdu nepíšu :D Ale ty ano, moc se mi líbí tvé písmo! :) ale o Bullet Journal slyším poprvé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také jinak nepíšu krasopisně :D Děkuji :)

      Vymazat
  2. Samozřejmě vím, co je kaligrafie, ale co se týká toho diáře a vlastně celého všeobecně Bullet Journalu, tak to slyším tedy prvně :-) s tím jsem se ještě nesetkala. Vím, že je teď všude diářů opravdu požehnaně, ale tohle zní daleko zajímavěji, když si jej vlastně tvoříš hlavně ty sama :-) U mě je ten problém, že jsem u diáře nikdy moc nevydržela... začala jsem, ale postupem času jsem na něj úplně zapomněla, až byl někde zaházený a už jsem ho nikdy nevytáhla :D v tomto nemám prostě výdrž, no :-) ale pokud se do toho ponoříš a vložíš se do toho se vší vervou, tak to může být paráda :-) hlavně je to pak i nádherné dílko, když se snažíš :-) a dáváš si na tom záležet :-) což ty asi dáváš, už jen podle té fotky a i toho videa :-) je to skvělé... docela by se mi i líbilo třeba pak pokračování. :-) Jak se ti s diářem daří, jak se vyvíjí a tak... nebo co jsi nového zjistila :-) super článek i video! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já taky u toho většinou nevydržím a mám to na mysli pokaždé, když na bullt journal pracuji, ale ráda bych vydržela :) Tak uvidím, snad. Jinak děkuji za další pěkný komentář! :)

      Vymazat
  3. já sama se čas od času kaligrafii věnuji a už delší dobu s tím, že si vedu bullet journal. tobě to jde hezky od ruky a jen tak dál v tom pokračuj. co bych ti doporučila za fixy, jsou fixy štětcové. strašně dobře se to s nimi vytváří a vypadá to dobře. ^^ jsou sice dražší, ale pokud tě to fakt baví, stojí to za to.

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem se o kaligrafii začala před časem zajímat a pořídila jsem si pera Tombow. POužívám je na vyplnění a nadepsání diáře a jsou super. Vždy si najdu nějakou předlohu nebo písmo na internetu a dle toho to obkreslím :) Moc pěkné video :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kaligrafii znám, teď jsem se dala na tu čínskou a opravdu to není tak lehké, jak by se mohlo zdát.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)