Přečteno za poslední dobu!

Zdar četbě! 

Za poslední dobu se mi povedlo přečíst několik knih. Hlavně v období, kdy jsem měla nějaké to volno a byla někde u příbuzných. Po práci toho většinou moc nepřečtu. 😏

Takže to tady trochu shrnu.
Původně toto není článek o četbě hned po četbě (jakože dva články o knihách za sebou), ale poslední článek určený jednomu člověku jako dopis jsem skryla.

První, o které se zmíním, je knížka fejetonů z časopisu Glanc. Je to shrnutí nejlepších fejetonů z tohoto časopisu, které psala hrstka známých osobností: Iva Pazderková, Lukáš Pavlásek, Marie Doležalová, Linda Finková, Jitka Asterová, Nikol Štíbrová, Bára Poláková a Vlasta Kunická Svátková. Upřímně, neznám úplně všechny z nich. Knížka se jmenuje Čtení do kabelky aneb Nejlepší fejetony z časopisu Glanc.K této knížečce jsem se dostala koupí zmiňovaného časopisu, ale k tomu časopisu jsem se nedostala hned v obchodě. Jelikož mám brigádu na poště a roznáším poštu a zásilky různého druhu, dostal se mi do ruky onen časopis s přibalenou knížečkou s fejetony jako dárek, co k časopisu byl. Knížečka mě zaujala už svým designem a nevím čím vším a chtěla jsem ji mít. Roztrhnout folii a knížečku si od toho časopisu prostě vzít by byl nesmysl. Krádež. Okradení zákazníka. To pošťáci přeci nedělají 😁 A tak jsem si pochopitelně ten časopis koupila v trafice po práci. Kvůli té knížečce. Ale i časopis měl několik zajímavých článků. Třeba ohledně terapie tmou, které se účastnilo několik známých osob. Na někoho tato terapie působila pozitivně a na někoho opačně. Např. na Tomáše Kluse pozitivně. A několik rozhovorů a tak. Jako to mívá většina časopisů, ale zpět ke knížečce fejetonů. Na začátku knížky se píše, že fejeton je sice krátký literární útvar, ale že musí být vtipný a že o to je to těžší napsat. A opravdu, většina těchto fejetonů mě pobavila. Fejetony jsou rozdělené tematicky na 4 roční období. Pod každým ročním obdobím se ukrývá několik fejetonů.



Jaro: Jaro budiž pochváleno, Síla pugétu, Všechny klady mrskačky, Zmrtvýchvstání, Láska v květnu, Nás krásných je málo, Vousy a hity, Jak si Marie myslela, že existuje tetování, co zmizí, Youtuber pro starší a pokročilé, Nové konce.

Léto: Volání přicházejícího léta, Proč mám ráda muže, Propadnutá do příběhu, Zpráva z luftu, Práce k moři nepatří, Sama na Mallorce, Prázdniny v Římě aneb výlet za všechny prachy, Ať žijí sportovní duchové, Babí léto

Podzim: Nech to plynout, Vzpomínky na školu, Teorie školní relativity, Dárek pro stoletého tátu, Proč nemáme právo slavit své narozeniny, Milý Glanci, Udělej si sám

Zima: Johohó! Jsem vyřízená, A do cukroví rum, Peč jen tolik, kolik se sní, Pod povrchem, Silvestr očima ufona, Život je krásnej a silvestr taky, Milí čtenáři, spanilé čtenářky, Únor kvílí, pole sílí, Moje milované lyžování, Čekání v Negližé, Námět na kvalitní béčko, Ta, co přežila

Kdo tento časopis zná, možná se sešel i s těmito fejetony. Kdo ne, nevím, zda budou ještě někde k sehnání. 😏
Tyto fejetony jsem měla u příbuzných, kde jsem trávila čas s desetiletou holčinou a některé fejetony jsem četla i jí. No jo, jenže nějaké fejetony se hodí spíš až od věku 15+, ale co... jsem nějaké slovíčko když tak vynechala.

Výsledek obrázku pro psycho robert blochDalší knihou, která také asi nebyla nejvhodněji zvolena pro desetileté dítě, přesto velice inteligentní a rozumné, byl horor. Vybraly jsme společně. Chytlo to pak i paní babičku, když nás slyšela a celou knihu jsem musela stihnout dočíst během jednoho dne, aby se vědělo, jak to dopadne. 😁
Pokud se nemýlím, kniha se jmenovala PSYCHO od Roberta Blocha. Zprvu četba byla nezáživná. První kapitola vyprávěla o majitelích motelu. Muži a jeho matce. Další o slečně, která si našla přítele, se kterým se chtěli vzít a ukradla peníze v práci, aby měl z čeho zaplatit dluhy a po cestě za ním přespala v onom motelu, protože se ztratila. A tam se začali dít zvláštní věci. Knížka by pro některé mohla být složitá na pochopení, ale pochopit se dá už během čtení konce a nebo případným dočtením. Nám to došlo ještě před dočtením. Zkrátka se začalo po té slečně pátrat a do toho motelu kvůli tomu přijelo několik lidí. Je to starší kniha, ale zajímavá četba a koho zajímají trochu detektivky, horory, zajímavosti, napětí, tajemno... tak určitě doporučuji. Někde se to dá jistě sehnat. V knihovnách to možná bude.

No další kniha se jmenuje Já, čarodějka. Je to o Sandře. Dceři známého předválečného herce Raoula Schránila a také bývalá členka pražského divadla Semafor. Kniha vypráví o jejím životě, schopnostech a zároveň radí lidem, jak dojít k senzibilitě apod. Také varuje před určitými zákonitostmi, věcmi, situacemi,...
Navštívila se svým mužem lékařem Afriku, kde se setkala s určitou magií a rituály. Jejím životním místem je i Německo. Má dcery, které také mají podobné schopnosti. V knize se nachází na tuto paní i kontakt. Některým lidem je ochotna i pomoci, co se týče zdraví. Pochopitelně také jde o to, o jaký problém přesně jde. Nikdo není všemocný, ačkoli tato paní oplývá určitými silami. Knihu mám už díle z knihkupectví. Začala jsem ji číst víc jak před půl rokem a dočetla jsem ji nedávno.

Už mám rozečtenou další knihu- Cesta kolem světa za osmdesát let. Bude článek i o ní... neznámo kdy.

Mějte se, jak dovedete! Hlavně hezky, ahoj!


Komentáře

  1. Také jsem teď trochu četla, když jsem měla volno. Přes akademický rok a když jsem v práci se k tomu moc nedostanu, tak jsem byla ráda, že jsem stihla alespoň něco přečíst :-)
    Všimla jsem si, že jsi článek "dopis" skryla... ale určitě jsi k tomu měla pádný důvod a rozumím tomu (mimochodem, - jak jsem si tam psala, že od jistého člověka mám pokoj a nechci to zakřiknout, tak jsem to zakřikla neskutečně moc... ještě ten den mi z ničeho nic napsal a nebylo to vůbec příjemné - a neexistuje možnost, že by si můj koment přečetl... prostě jenom blbá shoda náhod)
    Fejetony mám ráda! Škoda, že jsem si toho v Glancu nevšimla :/ ještě se po časopise podívám, ale už je jenom minimální možnost, že by to bylo k dostání :/ tak nevadí :D třeba to vychytám příště.. :-)
    Docela by mě zajímala ta knížka Psycho, to zní dost dobře, i když lehce zamotaně :-) navíc mám moc ráda tajemno, napětí :-) takže knížka docela pro mě... :-)
    Co se týká třetí knížky, tak tu jsem si kdysi půjčovala v knihovně, hned jak vyšla, nějak v tom roce 2015,... je to zpátky nějaký ten pátek... ale tehdy jsem ji nedočetla :-) takže jí možná dám druhou šanci, třeba bych z toho měla teď víc, než když jsem byla mladší :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Také ráda čtu��. Ráda jsem četla už jako malá��. Během 4 měsíců jsem přečetla 8 knih.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, já se za léto také rozečetla - no aspoň podle mě, protože já třeba rok četla jednu knihu :D Tak od června jsem jich přečetla 5 ted dočítám 6 což je velký úspěch :)

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel, ani jedna knížka mi nic neříká, ale celkem mě láká si přečíst tu poslední :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, omlouvám se nějak se mi odkaz na tvůj blog smazal ze seznamu Affs nebo jestli ti není tím, že sis založila nový blog.. každopádně to jdu napravit a ještě jednou se omlouvám :)
    Jinak já čtu nejvíce přes léto, ale letos hlavně knihy k bakalářské práci. Ta kniha fejetonů mě zaujala nejvíce. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé také roznáším poštu :D :) My někdy lidem kupujeme časopisy a tak ty si vždycky čtu :D Ta sbírka fejetonů musí být fajn, škoda, že se knížka nedá koupit i samostatně :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Teď o prázdninách taky hodně čtu, konečně je na to čas. Ta první kniha s fejetony vypadá zajímavě, škoda že ji asi neseženu, mám ráda ty zmíněné herce, hlavně Ivu P., tak by mě opravdu zajímala. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ani jednu knížku neznám, ale ta poslední se zdá fajn a i ta první zní zajímavě, tak si je třeba někdy přečtu :) Moc hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
  9. myslela som si, ako vela budem cez prazdniny citat a ono nic moc z toho, kedze som stale v praci. ale tak snazim sa.
    o tychto knizkach som predtym vobec nepocula. ta prva ma celkom zaujala, fejtony mozu byt fajn :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)