Filmy, které jsem viděla během čtvrt roku!

🙋Vítejte u nového článku! 👋

Naposledy jsem se ozvala někdy před Vánoci, kdy jsem psala o knize Sběratel sněhu. Článek se Vám líbil a i kniha Vás zaujala. To je moc fajn a určitě dejte vědět, jestli jste ji už někdo četl a co si o ní myslíte. 

Nastalo mi zkouškové období a mám víc volna, než když jsem chodila do školy, protože můj rozvrh byl velice plný. Teď už do školy nechodím a zkoušek tolik také nemám, takže přicházím s dalším článkem. 

Tentokrát to bude článek o filmech, které jsem během čtvrt roku viděla. Většinou se sama k filmům nedostanu, to spíše k nějakému rozkoukanému seriálu, ale i to kolikrát ne. Možná to už někteří víte, protože mám pocit, že jsem o tom už někdy psala. 
Víc jak tři měsíce je tu však osoba, se kterou jsem viděla několik filmů a většinu, na kterou si vzpomenu, Vám sem vypíši.


1. Halloween  (2018)

Byla jsem na něm v kině někdy na podzim. Období Halloweenu.



Horor/thriller 

Před čtyřiceti lety dokázala Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) jako jedna z mála přežít řádění maskovaného zabijáka Michaela Myerse. Útok, který se odehrál o halloweenské noci, v ní však zanechal hluboké jizvy na duši. Od noci, během které vyšinutý mladík ubodal její přátele, jen aby mohl připravit o život i ji, se důsledně připravuje na jeho návrat. Žije v ústraní, v domě plném důmyslných pastí, zoufale si nerozumí s dcerou (Judy Greer), která ji kvůli téhle posedlosti považuje za blázna, a velmi těžce si hledá i cestu k dospívající vnučce. To vše navzdory tomu, že Myers dožívá v jedné z nejpřísněji střežených psychiatrických léčeben a možnost jeho útěku je jen teoretická. Blíží se však Halloween a všechny Lauriiny obavy se rázem zhmotní po havárii vězeňského autobusu, který převážel nebezpečné psychiatrické pacienty do nového ústavu. Některým z nich se podařilo uprchnout. Michael Myers byl mezi nimi a o svou nezdravou fixaci na Laurii nepřišel.(CinemArt).
Zdroj: zde

👉 Už si ani nepamatuji, jaký jsem z filmu měla pocity, ale líbilo se mi to. Bylo to napínavé a zajímavé. Nebylo tam příliš mnoho lekaček, podle mě, ale strach a nějaké to zděšení to člověku docela i nahnalo. 


2. V zajetí démonů 1, 2, ... 

Horor/mysteriózní
Hrůzostrašný případ z domu v Amityville nebyl první – ještě dříve došlo k záhadným děsivým událostem v Harrisville. Film „V zajetí démonů", natočený podle skutečných událostí, vypráví hrůzný příběh světově proslulých vyšetřovatelů paranormálních jevů Eda a Lorraine Warrenových, kteří byli pozváni na odlehlou farmu, aby pomohli rodině terorizované temnými silami. V nejhrůzostrašnějším případu svého života jsou Warrenovi nuceni utkat se s mocnou démonickou bytostí.(oficiální text distributora).

Film navazuje na fenomenální celosvětový úspěch Wanova filmu V zajeté démonů. Tentokrát manželský pár odcestuje do severního Londýna vyšetřovat jeden z nejhrůzostrašnějších případů paranormálních aktivit, aby pomohl svobodné matce, která žije sama se svými čtyřmi dětmi v domě zamořeném zákeřnými duchy.(Freeman Ent.)
Zdroj:zde





👉 Film mi připomínal Incidious, který jsem viděla minulý rok, dokonce myslím, že ve stejný měsíc. Vystupuje tam i stejný herec: Patrick Wilson. Zajímavý film. Určitě doporučuji lidem, co mají rádi horory a ještě to neviděli. 



3. Zombieland 


Horor/komedie/akční
Akční komedie Zombieland společnosti Columbia Pictures vypráví příběh dvou mužů, kteří se snaží přežít ve světě, ovládaném zombies. Columbus (Jesse Eisenberg) je obrovský zbabělec – ale jak se ukazuje, pokud máte hrůzu z toho, že vás sežerou zombies, dokáže vás strach udržet naživu. Tallahassee (Woody Harrelson) je drsňácký zabiják zombie, který je motivován touhou získat poslední čokoládovou tyčinku na světě. Když spojí své síly s Wichitou (Emma Stone) a Little Rock (Abigail Breslin), které také objevily vlastní způsoby, jak přežít nadvládu zombie, budou muset zjistit, co je horší: spoléhat se jeden na druhého nebo se nechat přemoci zombies.(oficiální text distributora)
Zdroj: zde

👉 Trošku taková parodie na The Walking Dead. Není to ani tak děsivé, jako spíše vtipné. Hezké.



4. Rozpolcený (2016)

Psychologický horor/thriller 
V Kevinovi se skrývá 23 různých osob. Každou chvílí se má objevit čtyřiadvacátá... Tu pochybnou čest se s ním seznámit dostanou tři studentky, které původně vezl domů na prázdniny otec jedné z nich. Stačila chvilka a místo něj seděl za volantem podivný chlapík, který je místo vysvětlení uspal chemikálií. Později se probudí zamčené ve sklepní místnosti, kam za nimi záhy dorazí i jejich věznitel. Z rozhovoru s ním ale rozhodně nejsou o nic moudřejší, protože Kevin je evidentní magor. O nic lépe na tom nejsou ani jeho matka nebo malý Hedwig, kteří za nimi do podzemí chodí. Nenechte ale splést, přelidněno tu rozhodně není, všichni tito další věznitelé jsou jen produktem Kevinovy poruchy osobnosti. Pomoci se mu sice snaží psycholožka (Betty Buckley), ale zdá se, že na jeho mimořádné rozpolcení nestačí ani její letité zkušenosti. Vyznat se v něm pokouší i jedna z vězněných dívek, Casey (Anya Taylor – Joy), která chce Kevinova stavu využít k útěku. Jakožto holka s mučivým traumatem z dětství je navíc mimořádně odolný a vynalézavý druh se silně vyvinutým instinktem k přežití. Bude ho potřebovat. Kevinova čtyřiadvacátá osobnost se má každým dnem probudit a vše nasvědčuje tomu, že to rozhodně nebude kladný hrdina.(CinemArt). 
Zdroj: zde



👉 Dost zajímavý film. Nevím, co k tomu napsat. Nepřišlo mi to ani úplně jako horor. Líbilo se mi to, docela napínavé. 



5. Úžasňákovi 2



Animovaný akční film 
Ve filmu Úžasňákovi 2 se vrací oblíbená rodina superhrdinů. Avšak tentokrát je hlavní hvězdou Helen, zatímco Bob zůstal v domácnosti a pomáhá Violet a Dashovi zvládat každodenní nástrahy „normálního“ života. Pro všechny je to těžká změna, a těžší je o to víc, že si nikdo z rodiny neuvědomuje superschopnosti malého Jack-Jacka. Když se objeví nový padouch, který se chystá uskutečnit ďábelsky geniální plán, tak rodina a Mražoun musí najít způsob, jak se dát zase dohromady a spojit síly – což se lehko řekne a těžko udělá, i když jsou všichni doslova úžasní.(Falcon)
Zdroj: zde

👉 Úplně něco jiného, než o čem tu doteď píšu. Napínavý animovaný film. Bavilo mě to! 



6. Bumblebee (2018)
Další film, na kterém jsem byla nedávno v kině.

Sci-fi/akční 
Charlie Watsonová (Hailee Steinfeld) slaví osmnáctiny, ale moc důvodů k radosti nemá. Na čele jí vyrazil čerstvý megabeďar a naděje, že od rodiny dostane vysněné auto, se rozplyne ve chvíli, když rozbalí mimořádně trapné dárky. Až majitel bazaru a vrakoviště, u kterého brigádničí, se nad ní smiluje a daruje jí žlutý Volkswagen Brouk, jenž ovšem spadá spíš do kategorie dar nedar. Jen ten největší optimista by totiž vsadil na to, že tahle kraksna bude ještě někdy provozuschopná. Charlie ho dokáže rozchodit aspoň natolik, že s ním doskáče domů do garáže, kde se ho pokusí opravit. Když se ale poprvé zespodu podívá na podvozek, zírají na ni dvě veliké modré oči a Charlie okamžitě dojde, že tohle nebude obyčejné auto. S Autobotem Bumblebeem se dívka spřátelí pozoruhodně rychle, navzdory tomu, že ten s ní kvůli poškození nemůže komunikovat jinak než prostřednictvím útržků písniček z autorádia. Vzhledem k tomu, že Bumblebeeho poměrně intenzivně hledají nepřátelsky naladění Deceptikoni z jeho rodné planety a podobně nebezpečný vládní agent Burns (John Cena), nebudou mít Charlie a Bumblebee na bližší seznamování čas a prostor. Na útěku před nepřáteli však zjistí, že navzdory všem předpokladům můžou být v tomhle nesourodém tandemu neporazitelní.(CinemArt)
Zdroj: zde


👉 Pěkný film. Některé části mě pobavily, jiné byly napínavé. Přijde mi, že nemám celkově k těm filmům ani co napsat. Píšu to docela stručně, ale prostě se mi to líbilo. Jednoduše! 


7. Skleněný 

Poslední film, na kterém jsem zatím byla v kině.

Drama / mysteriózní / sci-fi / akční / drama
M.  Night Shyamalan uvádí zcela nový thriller inspirovaný komiksem, nazvaný Skleněný. Spojuje tak dva samostatné úspěšné filmy Vyvolený (2000) a Rozpolcený (2016). Z filmu Vyvolený se vracejí herecké hvězdy Bruce Willis v roli Davida Dunna a Samuel L. Jackson jako Eliah Price, známý pod pseudonymem Pan Skleněný. Z thrilleru Rozpolcený se objevuje James McAvoy, který ztvárňuje roli Kevina Wendella Crumba a jeho vícenásobné identity, jež v sobě ukrývá. A právě narušeného Crumba se svými 24 osobnostmi sleduje v novém fantasy thrilleru David Dunn, který k tomu využívá své nadpřirozené schopnosti.(Falcon)
Zdroj: zde


👉 Na film Rozpolcený, jak jste si již přečetli, navazuje právě tento film... alespoň, co se Kevina W. C. týče.
Moc se mi to líbilo a možná i více, jak Rozpolcený, ale nedovedu říct. Bylo to pro mě napínavé, v nějakých chvílích i dojemné. Upřímně mi Kevina a Davida bylo líto. Stejně tak těch, kteří stáli při nich, jako například Davidův syn, který mu pomáhal. Kevin a David byli víceméně superhrdinové a psychiatrička se jich chtěla zbavit a namluvit jim, že jejich schopnosti nejsou vůbec reálné, ale že jsou vsugerované z doby, kdy byly děti a zažívali těžkou chvíli, při které museli být silní. Nakopat ju!! 😁

A ještě jeden film, co jsem viděla někdy na podzim s kamarádkou:

Psí poslání (2017) 


Film režiséra Lasse Hallströma Psí poslání vypráví cituplný a překvapivý příběh jednoho věrného psa (namluvil Josh Gad), který nachází smysl své existence prostřednictvím životů lidí, které učí smát se a milovat. Během pěti desetiletí nás jeden hlas, hlas neúnavného psa, zavede na strhující a povznášející cestu, na které promlouvá k srdci všech lidí, kteří kdy milovali nějaké zvíře. Přestože se během těch let postupně reinkarnuje do několika psů různých ras, je to jeho pevné pouto se spřízněnou duší jménem Ethan, které přenáší a inspiruje jednoho psa na jeho cestě za nalezením vlastního poslání a skutečného smyslu existence a pro svého chlapce.(Freeman Ent.)
Zdroj: zde

👉 Krásný a dojemný film, který nakonec skončil pěkně.
Koukaly jsme na něj docela v pozdní dobu a já u toho usínala a nakonec usnula. Podívaly jsme se na to ráno po probuzení. 


Možná jsem na nějaký film zapomněla, ale i tak jsem jich tu vypsala dost.
Viděli jste nějaký z nich?

Tak se mějte! 🙈



Komentáře

  1. To jsem ráda, že tě tady zase vidím :-) nebo spíš vidím článek! :-) Knížku Sběratel sněhu jsem si o víkendu objednala, takže se těším, až mi přijde.
    Co se týká filmů, tak jsem z tvého "seznamu" viděla Halloween a z něj jsem byla překvapená. Nečekala jsem, že mě až tolik zaujme. Líbila se mi ta atmosféra a to samé film V zajetí démonů, na něj jsem byla dokonce v kině :-) i když je to už delší dobu. Jedničku jsem viděla doma, dvojku pak v kině... a popravdě mi to také hodně připomíná Insidious… je to všechno takové na stejný styl.
    A poslední film, který máme stejně je film Rozpolcený - a z toho jsem byla taky nadšená... nečekala jsem od toho nic a nakonec jsem byla příjemně překvapená, film se mi moc líbil, byl zajímavý a napínavý. I když jako horor mi to také nepřijde. A právě proto, že se mi film Rozpolcený líbil, jsem zvědavá na film Skleněný. Normálně jsem ani netušila, že to má navazovat nějak na film Rozpolcený, i když podle názvu mi to tak nějak přišlo, :D. Nevím, jestli na něj stihnu skočit do kina, ale chci jej vidět co nejdřív. Tak snad mi to vyjde :-)
    A zaujal mě i film Psí poslání :-) hlavně jsem ráda, že to má dobrý konec,… v poslední době jsem viděla filmy jen se špatným koncem, takže se na tento film ráda podívám :-) Děkuji za tipy! :-)
    Budu se těšit na další článek <3 Měj se hezky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda <3
      Pak dej třeba vědět, jak se ti Skleněný líbilo :D
      A děkuji :)

      Vymazat
  2. Docela ti závidím kolik nových filmů si viděla. Halloween musím taky určtě vidět, o Rozpolceným jsem právě teď vydala článek, Skleněný chci taky vidět ale asi to v kině bohužel nestihnu, ale aspoň vím, že je na co se těšit. U psího poslání jsme s přítelem brečeli :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo... nebýt někoho jiného, tak se k tolika filmům také nedostanu :D
      Joo.. :D

      Vymazat
  3. Tak ve finále bych se podívala na Psí poslání :D Horory nesnáším a nikdy mě nikdo nedonutí se na nějaký podívat.

    OdpovědětVymazat
  4. To jsi stihla shlédnout opravdu velké množství filmů, tedy dle mého..já totiž na filmy moc nekoukám, ani teď nemám žádný oblíbený seriál nebo tak. Nějak mě to v poslední době nebaví a nevydržím u toho sedět :D Naposled jsem viděla Bohemian Rhapsody někdy koncem prosince, jinak asi nic :) Z tvého výběru jsem viděla jen V zajetí démonů a už nikdy více, moc na ty horory nejsem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Koukám, že teda máš ráda horory :D Ale to Rozpolcený mě zaujalo :) Jinak z uvedených filmů jsem viděla Zombieland, to je pecka, u toho se vždy dobře pobavíme :) a Úžasňákovi jsou taky fajn, hezká oddechovka, u které se člověk pobaví :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)