Cítím tlukot svého srdce a slzy, co chtějí jít ven


😥

Není mi nějak dobře. A tím myslím psychyicky. Prožívám stav, který už znám. Dřív jsem si myslela, že to jsou deprese, protože nešlo o pouhou špatnou náladu na jeden den nebo pár hodin kvůli něčemu, ale na pocity a stav, který trval déle jak tři dny. Nechuť k mnoha činnostem, úzkost (tlak na hrudi případný tlukot srdce), hromadění slz v očích, pocit stísněnosti. Jsem přešlá, snadno vykolejitelná. Štvou mě věci, které nemusí. Je mi smutno. Nikdo mi nic neudělal, všichni jsou na mě hodný, nic závažného se neděje, ale je mi hrozně a přijdu si na to sama. A když se mě zeptají, jak se mám, nebo co mi je, nejsem schopna to vyjádřit. Padá na mě únava. Jsem ve stresu v nové brigádě, protože mi toho bylo řečeno strašně málo a byla jsem opět hozena do moře.. Jako malá rybička mezi žraloky. Jako v bývalých brigádach, kde jsem si časem dokázala udělat ze žraloků malé rybky. I tady to dokážu, vím to. Líbí se mi tu. Lidi jsou fajn. A zvládám to. Žádný velký problém nenastal. Ale málo toho vím a mám víc štěstí, než znalostí v této brigádě a taky stres. 

Když někdo říkal, že má deprese, říkala jsem, že to nejsou deprese, ale jenom špatná nálada, i tomu svému jsem přestala říkat deprese a pak to na nějakou dobu vymizelo. Ale teď mám pocit, že je to zpátky a příznaky docela i depresím odpovídají. Samozřejmě může jít i jen o něco dočasnějšího, co nepotřebuje nějaké šetření a léky. Chce to možná jen pozitivní myšlení, dobrou partu a prostředí, ve kterém mi bude zase fajn. Tím nechci říct, že bych byla někde, kde by mi bylo fajn, ale možná potřebuji něco trochu jiného. A vlastně, když tak nad tím přemýšlím, chyba je jen a jenom ve mně. Ale nějak si sama nezvládám pomoci. Jako když jsem byla mladší. To jsem bývalá pozitivnější. Co se týče motivace a pozitivního myšlení pro ostatní, to rozdat dokážu, ale pro sebe samu toho už tolik nemám. 

Wikipedie říká:
Deprese je závažná, dlouhotrvající porucha psychiky projevující se snížením až vymizením schopnosti prožívat potěšení, pokleslými náladami jedince a patologickým smutkem. Označení “deprese“ pochází z latinského depressio (doslova „stlačení, potlačení“). Dotyčný pociťuje často zmar a beznaděj, nedostatek motivace, neschopnost cítit potěšení (ahedonie), úzkost a osamocenost, pocity bezcennosti nebo viny, také je někdy zvýšená agrese, vyskytuje se malá sebedůvěra, únava, zhoršená pozornost a chybí soustředění. Jedná se o závažný, dokonce někdy i život ohrožující stav. Reakce postiženého jedince na tento duševní stav je různá. Dotyčný může být podrážděný, agresivní a zlomyslný, nebo naopak unavený, tichý a klidný. Většinou mizí radostné reakce na pozitivní podněty a jedinec se může okolí jevit jako cynik. Deprese se léčí antidepresivy, často v kombinaci s psychoterapií.


Ještě před víc jak týdnem jsem se těšila. Těšila jsem se do Chorvatska, do kterého dnes jedu, na kolej a do školy... A teď, když nastal den  odjezdu do Chorvatska, jsem přešlá. Máme mít prý chladné a deštivé počasí. To mi moc nepomůže. A ještě se moc nevyspím... Přijedu z brigády, kde jsem na všechno sama i nanto, co ještě neumím a neznám a hned se můžu chystat nanodjezd do Chorvatska... Po cestě nikdy nespím... 

A myslím, že to nejhůř odnáší teď můj přítel. Ty moje nálady, kdy neví, co mi je a myslí si, že za to může on. Jsou drobnosti, co mě štvou, ale drobnosti, které ani nemusí a možná to pramení jen z té nálady, kterou mívám. Takže vlastně není žádný logický důvod. O holkách se říká, že jsou náladové a hlavně, když to dostanou. Naladoví jsou i kluci, i když je pravdou, že holky mají ty hormony asi víc pobouřené. Osobně, pokud nemám zrovna menstruační bolesti, mívám náladu takovou jako ve dny, kdy své dívčí dny nemám. A upřímně mě štve, když kluci svádí holčičí náladu na to. V té mé náladě bude něco jiného, řekla bych.
A pak... Že holky prý neřeknou klukům, co jim je... Nejsem schopna ty pocity vyjádřit. Je mi úzko, smutno, štvou mě drobnosti... Není nějaký důvod, který většina kluků hledá pod slzami a smutnou náladou holky. Jako jo, většinou bývá něco, z čeho to pramení. Nějaký důvod. Někdy to tak třeba ale nefunguje. Jako třeba teď u mě. Prostě na tom nejsem psychicky nejlépe teď a velký důvod to mít nemusí, nebo snad ano?
A jakmile se mě někdo na ten důvod zeptá my je mi ještě víc na nic. Nedokážu to vysvětlit.

Už se těším na kolej. To je teď asi jediná věc, na kterou se najednou těším. Nebudu trápit přítele svoji náladou, kterou nedovedu odůvodnit, a kterou odůvodnit chce, aby věděl, jak mi pomoci, ale ty otázky mi pak akorát lezou na nervy, když nedokážu odpovědět. A taky u něj nedokážu dělat věci, které běžně dělám ve volném čase, když je tam zrovna se mnou a tak se nudím nebo se mi nic nechce bez něj. Jako ne, že bych neměla co dělat, ale nemám chuť to dělat. Když jsem jinde, tak se vždy nějak zábavím. To neznám nudu, hlavně, když je škola a další povinnosti.

Upřímně, ne jednou jsem přemýšlela nad sebevraždou, ale popravdě bych nebyla schopna ji vykonat. Okolo mě je dost lidí a život je fajn, ale ty nálady Vas přímějí přemýšlet i o takových věcech, protože jste prostě zoufalí.

Věřím, že bude zase fajn, že to není tak hrozné, že je to něco jako deprese, ale ne nic závažného. Nejsem na tom nějak hrozně. Za pár dní mám narozeniny...

Přemýšlela jsem i nad takovou stupuditou jako je smrt v den narození.

Ale jo, cítím, že bude zase lépe, hlavu věšet nebudu.

Asi jsem jen blázen. A když mi někdo řekne, že mi šiblo/hráblo, ačkoli je to ze srandy... Někdy se tomu zasměju a řeknu, že jo, protože jsem prostě praštěná holka, co je skoro pro každou kravinu a jindy se pod tím pozastavím a říkám si, že bych mohla dopadnout jako mamka a že toto není vtipný, a fakt mě netěší, když mi někdo řekne, že mi šiblo!

Možná bych to uzavřela tím, že jsem jen citově labilní, ačkoli se mi to nelíbí, a když by mi to někdo řekl, taky by se mi to nelíbilo, ačkoli je na tom kus pravdy. Prosím, neříkejte mi to hlavně. Mívám i dny, kdy jsem v klidu a pozitivní a dokážu řešit věci s chladnou hlavou.

Mějte se krásně a nevěšte hlavy!

Simix

Komentáře

  1. Zlatíčko :-( moc mě mrzí co prožíváš, jak ti občas bývá... proboha ať mi nikdo neříká, že holky jsou náladové, hlavně když to MAJÍ a prostě se na to snaží všichni všechno hodit, že je to tím, to je prostě kravina. Naprostá! Je mi úplně jedno, jestli to mám nebo nemám, tyhle pocity co popisuješ jsou mi tak MOC blízké... citově labilní? Každý jsme nějaký... ale jo, občas si přijdu jak blázen, úplně vyšinutá, fakt citově labilní, i když to zní opravdu... hrozně -_-... jeden den jsem nadšená, natěšená a z toho jak kdyby se něco přeplo a já jsem otrávená, unavená, jsem znechucená, nemám do ničeho chuť... nemám chuť žít, nikam chodit, bavit se, chce se mi plakat, schovat se, zůstat doma... Je pravda, že lidé okolo mě to občas nechápou, ale nejde to vysvětlit, prostě se to stane... a říct NIC je někdy jednodušší, protože to snad ani nejde nijak pořádně vysvětlit... tím vším co ti tady vždycky píšu ti chci jen dát najevo, že v tom nejsi sama a že je tady někdo, kdo to má hodně podobné... psala jsem to i u minulého článku, ...je jasné, že se to dá zase do kopy, kdy budeme vidět vše s čistou hlavou, nebude nám do pláče a bude to lepší... jen tyhle dny, kdy to na nás všechno padne jsou občas tak strašně moc nesnesitelné... někdy mě dokáže rozbrečet i úplná kravina a jindy se jen pozastavím nad tím, jak mě to sakra mohlo rozbrečet? ...Ani nevím čím vším to může být a co to vlastně způsobuje... ale někdy je to občas opravdu děsné...
    PŘEJU TI JEN TO, AŤ JE TI LÉPE! Ať JE TI DOBŘE :-) bude nám dobře <3 věřím tomu... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že to tak nemívám jen já.
      Asi jako nějaké hormony za to mohou, nebo i to, jak jsme vyčerpané či nejsme. Prostě všechny okolnosti.. vše nás nějak ovlivňuje, nějak na nás působí a mi pod tím pak i jednáme. Jindy jsme klidnější, pozitivnější a jindy to na nás dolehne.
      Jinak děkuji <3
      Bude.

      Vymazat
  2. ah, ako ja toto vsetko velmi dobre poznam. dokonca ma tieto pocity pred dvomi rokmi donutili vyhladat odbornu pomoc, hlavne kvoli tomu, ze som vtedy mala priatela, ktory potreboval nejake vysvetlenie mojho stavu, potreboval aby som nasla nejake riesenie toho, ako mi je, aby mi bolo lepsie. taki su chlapi, ked im na nas zalezi, chcu pomoct a nepaci sa im, ked nevedia alebo ked im povieme, ze sa to neda, ze to iba musi prejst, ze je to nasou sucastou a vlastne sa s tym neda nic robit, ak nechceme dozivotne brat lieky so vselijakymi vedlajsimi ucinkami.
    samovrazda v den vlastnych narodenin, tak nad tou som rozmyslala niekolkokrat. prislo mi to take poeticke, hlavne ked som mala oslavit dvadsiate narodeniny, hovorila som si, aky pekny nahrobny kamen by som mala. ale som na to prilis velky zbabelec. a viem, ze aj ked sa citim zle, casom to pominie. aj ked sa zda, ze sa ma zly psychicky stav drzi a nechce sa pustit.
    prajem ti, aby si sa citila lepsie <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlavně, zda-li Ti je už lépe. Máme to opravdu hodně podobné. Taky jsem na sebevraždu velký zbabělec.
      A děkuji.

      Vymazat
  3. Tak s touhle náladou to mám úplně stejné, začala mě přepadávat od dob mé maturity a poslední začala někdy před týdnem, navíc se mi k ní přidala ještě začínající chřipka a stres z poslední zkoušky, kterou mám zítra.
    Dlouhou dobu jsem si nebyla stejně jako ty jistá jestli se jedná o deprese až jsem si před pár dny povídala s mojí bývalou spolužačkou, který jsem tuto náladu popsala a ona mě upozornila, že si mysli, že se jedná o depresi a že by mi doporučovala zajít na terapii, sama si depresemi prošla a terapie ji prý neskutečně pomohla. Takže teď nad tím dost vážně přemýšlím. Jinak jsem slyšela že tyto nálady můžou být způsobeny i antikoncepcí ale bohužel teď nemám čas ani energii řešit jinou antikoncepční metodu než prášky.
    No nezbývá mi než doufat, že se ta moje nálada zase zlepší a doufám, že stejně tak i ta tvoje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně se toho zbavit, aby bylo lépe. :) Já třeba antikoncepci neberu, ale ta pobuřuje hormony, takže se dá tomu věřit, že v tom má velký vliv.
      Přesně tak :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)