Tracyho tygr - William Saroyan

 Hezký den přeji,

dnes s článkem o další přečtené knize!

Tentokrát je to kniha, kterou jsem dostala od kamarádky k Vánocům a to TRACYHO TYGR.


Na této knize se mi líbí její velikost... je to vydání do kapsy. Nevím, zda se vydává pouze v této mini velikosti, ale myslím, že určitě ne (i když by byla ve větším formátu hodně útlá). Překvapilo mě, co je to za knihu a přišla jsem si jako zpátky v letech, kdy jsem měla číst povinnou četbu k maturitě. Nemyslete si však, že se mi nechtělo číst povinnou četbu k maturitě, ba naopak a dokonce mě to i bavilo. (Snažila jsem se přečíst všech 20 knih a některé se mi opravdu líbily. Existují studenti středních škol, co si přečtou konec a začátek a zbytek dohledají na internetu, nebo si to nepřečtou vůbec. Já nebyla tento případ, ale to bych tu psala už o něčem, co nechci).

Autor této knihy je Američan avšak arménského původu. Už podle příběhu knihy jsem si říkala, že to bude někdo takový. 

Tak tedy ke knize! K příběhu... 


Thomas Tracy měl tygra. Byl to sice černý panter, ale pro Tracyho to byl tygr. Už jako malý ho chtěl a našel ho v patnácti letech v ZOO, když pokuřoval a koukal po holkách (možná hledal lásku?). Aniž by šel "tygr" s ním, byl již jeho. Doprovázel ho všude, bok po boku. Nikdo jiný ho neviděl. Byl jeho součástí. Když bylo Tracymu 21 let, odjel i se svým tygrem do New Yorku a pracoval pro dovozce kávy. Přenášel pytle s kávou a chtěl se stát ochutnávačem kávy, které tam měli. Občas ochutnával s nimi o pauzách (stalo se tak?). Jednou spatřil nádhernou dívku ve žlutých šatech s černou hřívou - Laura Luthyová, i ona měla svou tygřici. Když poznal Laury matku, vše se zhroutilo (co se stalo? proč?). Poté odjel zpátky do San Francisca. Ve 27 letech se vrátil. Najednou všichni viděli jeho tygra a utíkali. Proč? Tygr byl postřelen a utekl (jak se to stalo?). Tracy se dostal na polici a dokonce do blázince, kde potkal opět Lauru (co se dělo během toho? To byl Tracy opravdu blázen?). Všichni se snažili tygra najít. Podle nich to byl tygr/panter, co utekl z cirkusu a pokousal krotitele. Tracy slíbil, že pomůže policii tygra chytit, když mu oni slíbí, že bude moct být zase na chvíli ve firmě s kávou, která už neexistovala a přenášet žoky/pytle s kávou a pak zase potkat Lauru před firmou jako tehdy (jak to proběhlo? Přivolalo to ztraceného tygra?). 

"Laura + Tracy = tygr."
#tygrjelaska

Snažila jsem se děj shrnout a zároveň nevyzradit vše, naopak vyvolat otázky, případný zájem, kdybyste si knihu chtěli sami přečíst. 

Byla to zajímavá četba, kdy mi bylo pár věcí nejasných, něco mě nutilo přemýšlet. Četla jsem asi i lepší knihy, ale tato kniha i tento příběh byl pěkný. Knihu jsem přečetla během asi dvou týdnů. Nečetla jsem aktivně každý den, ale každý druhý den. Dle času, energie, práce a společného času s přítelem. Přece jenom tady kniha je malinká a člověk by ji zvládnul přečíst i za jeden den. 


Co Vy?
Čtete? Co čtete? Jak se ke knihám v době covidu dostáváte?
Kupujete? Objednáváte? Nějak přes knihovnu?

Vaše SIMIX!

Komentáře

  1. Jé, Tracyho tygr - to je let, co jsem ho četla... Klasika!
    Simix, děkuji za návštěvu na mém blogu a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že je známý asi... já o něm nikdy předtím neslyšela :D
      Není za co a nápodobně :)

      Vymazat
  2. This sounds like an amazing book..thanks for sharing dear :-)
    Beauty and Fashion/Rampdiary/Glamansion

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha mě dost zaujala. Popravdě jsem o ní nikdy neslyšela, ale vyvolává dost otázek, na které bych chtěla znát odpovědi :D
    Knihy si objednávám, a mám své tři knihovničky, které praskají ve švech :D

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka vypadá hodně zajímavě, snad se k ní jednou také dostanu. :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)