Homeoffice: Žabičky- stojánky 🐸 (deníček + DIY/tutoriál)

 🐸 Dobrý den, dobrý den, dobrý den, 🐸

... ať je krásný celý den! 😁
Zdravím Vás všechny! 

Asi to všichni víte, nebo tu je možná někdo, kdo o tom nemá zdání ani tušení, ale od začátku března zavřely školky. Údajně na tři týdny, ale kdo ví, zda se to neprodlouží. Už to jsou skoro tři týdny! Ani nevím, zda tušíte nebo víte to, že dělám paní učitelku v mateřské škole, takže mě uzavření školek neminulo. Máme homeoffice. Jak takový homeoffice paní učitelky v mateřské škole vypadá? Nebo jak spíš vypadá ten můj? 

Paní zástupkyně nám poslala e-mailem tabulku, kam máme vyplňovat náplň naší práce + studium a vykazovat osm hodin práce denně. Říkala jsem si, že to snad není ani možné bez přímého kontaktu s dětmi. Jak to vyplním? Co bude náplní mé práce? Důležité je asi zmínit, že nejsem učitelka předškolních dětí, ale těch nejmladších, takže nemáme distanční výuku. Vzpomněla jsem si, že jsem měla v šuplíku hromadu ruliček od toaletního papíru, které jsem začala sbírat před rokem, než jsem ve školce začala pracovat. Říkala jsem si, že jako paní učitelka v mateřské škole z toho můžu někdy s dětmi něco tvořit. Netvořila, ale dostala jsem nápad jak aspoň z části splnit svůj homeoffice. Z důvodu, že jsem třídní učitelka "Žabiček", jsem začala vyrábět stojánky z ruliček v podobě žab. Pro každého jednu. Pro 24 dětí + jednu pro kolegyni + jednu pro sebe - kdybych náhodou někdy hledala inspiraci, abych ji našla u sebe a své dílo zkusila znovu v jiné podobě. Kdo ví, třeba někdy časem, za pár let? 


Do tabulky jsem napsala, že mi výroba trvala tři dny - s tvorbou šablon, obkreslováním, vystřihováním i lepením, samotným formováním a také dokreslováním očí. Upřímně? Vytvářela jsem je skoro celé ty tři týdny. Budete se asi divit, ale způsobem, kterým jsem tvořila mi jedna žabička trvala skoro hodinu a zabít s tím jeden den nebo tři? Nemít co dělat, třeba to během těch několika dní stihnu, ale já měla co dělat. Bylo to svým způsobem volno - lépe řečeno čas strávený doma, ale čas byl zaplněn. Nebojte, kdybyste to tvořili Vy, netrvalo by Vám to tak dlouho, později napíšu v čem byl u mě háček. 
Napsala jsem to do té tabulky jako výrobu na tři dny, protože jsem k těm třem dnům nepsala žádnou jinou činnost. Jako, že jsem napsala, že jsem jeden den načrtla šablony, obkreslila je 24x, všechny vystřihla. Další den, že jsem je slepovala, formovala, dokreslovala. A ten třetí, že jsem je dodělávala + tentokrát dělala i jiné aktivity. Doufala jsem, že to bude za ty jednotlivé dny vykazovat osm hodin, ačkoli jsem dělala jen jednu věc (ale 24x). Zabralo mi to ale víc času. Jak nad tím tak přemýšlím, asi jsem to měla rozložit a sepsat i s jinými činnostmi, které jsem dělala v následující dny. Možná bych tak vykázala lépe osm hodin práce denně a s různými činnostmi. Možná to ještě přepíšu? S čistým štítem však mohu říct, že jsem všechnu tu pracovní náplň, co jsem do tabulky psala, skutečně splnila. Touto náplní bylo sledování různých odborných pedagogických rozhovorů, dokumentárních filmů, hra na kytaru (flétnu), cvičení, tvoření různých pracovnách listů, četba odborné literatury, 2x jsem byla i ve školce - jednou kvůli výzdobě ve třídě, podruhé na semináři Pohybových dovedností a tak dál. Netuším, jak si paní zástupkyně představovala, že tabulku budeme vyplňovat, ale podle vzhledu tabulky chtěla pravděpodobně samotnou náplň, ne nějaký čas, jak nám co trvalo dlouho. Navíc se mi to tam stejně ani nevejde všechno, co jsem dělala, tak nevím, jak to vykáže osm hodin práce denně. Snad to bude v pořádku a dostačující. 

Nechci ale psát jen o svém homeofficu, ale také o tom, jak jsem stojánky v podobě žabiček tvořila - postup. 

Nápad to byl můj, ale určitě nejsem první, kdo něco takového tvořil. Chci tím jen říct, že mě to napadlo samotnou a nepotřebovala jsem si to někde hledat a inspirovat se. Potřebovala jsem si pomoct jen při kresbě šablony a našla jsem si na pinterestu žabičku. A tam jsem viděla, že už někdo skutečně něco takového vyráběl. Neumím něco nakreslit z hlavy, potřebuji předlohu. Tak jsem se do toho pustila!
Jak? Dočtete se v celém článku... nezapomeň otevřít. 


 🐸 Výroba stojánků v podobě žabiček 🐸

Pomůcky: - v množství dle toho, kolik jich chcete vytvořit
  • lepidlo
  • nůžky
  • zelený barevný papír
  • pevnější papír
  • bílý papír na oči
  • černou fixu
  • izolepu
    snad jsem na nic nezapomněla
Postup: - tučným písmem postup pro Vás, kurzívou, co jsem dělala já navíc
1. Nakreslila jsem si šablonu žabičky, ta obsahovala obrys hlavy a tělo v podobě obdélníku, které se mělo nalepit na ruličku od toaletního papíru. Vystřihla jsem ji.
2. Nakreslila jsem si šablonu pacičky/ručičky a vystřihla ji.


3. Ruličky od toaletního papíru jsem si rozstřihla na půlky, takže jsem měla malé stojánky.
4. Na zelený papír jsem začala obkreslovat ručičky a tělíčka s hlavičkami (ručiček bylo pochopitelně víc než tělíček - jako nohy i ruce). Zde nastává ten háček při mé tvorbě!! Zelený papír, který jsem používala a mám ho doma už dlouho a na nic jsem ho nevyužívala, byl z jedné strany zelený a z druhé bílý, možná nějaký lepící po navlhčení? Upřímně netuším. Využila jsem však tento papír na žabičky, protože jich mám ještě hromadu. Chtěla jsem mít žabičky z obou stran zelené, tudíž při obkreslování jsem musela myslet na opoziční stranu. Obkreslila jsem svou šablonu a následně jsem ji musela otočit a obkreslit z opačné strany. Packu i tělíčko s hlavou, abych pak mohla obě slepit k sobě a pasovaly k sobě. Snad mi rozumíte. A proto mi to zabralo i více času. Vy byste měli pravděpodobně barevný papír z obou stran a nemuseli byste se s tím tak piplat. Stačilo by Vám šablonu obkreslit jednou. Pacičky jsem musela dělat tedy 4x z jedné strany a 4x opačné, protože jsem dělala žabičkám nožky i ruce. A tělíčko s hlavičkou 2x (rub a líc). 


5. Vystřihla jsem si z bílého papíru malá kolečka a černou fixou na ně nakreslila oči.
6. Přišlo na řadu lepidlo. Slepila jsem obkreslená opoziční tělíčka s hlavičkami k sobě, odstřihla bílé kousky v případě, že byla nějaká část z jedné strany delší a přečuhovala. Přilepila jsem oči na hlavičku a dokreslila jsem obočí, nos a ústa. Udělala jsem žabáky i žabičky. Žabičky měly navíc řasy. 
7. Tělíčka jsem následně přilepila (omotala) kolem ruličky, konce upevnila kousky izolepy. Pojistka k lepšímu udržení na ruličce, aby se papír neodlepoval. 


8. Následně jsem k sobě přilepila také opoziční ručičky/pacičky. Odstřihla přečuhující bílé kousky a přilepila jsem ručičky na tělíčko. 
9. Na tvrdší papír jsem si obkreslila spodek ruličky (zkrátka kolečko) s dvěma kousky - přečuhující obdélníčky (jako byste nakreslily hrnec s ušima z horního pohledu) tak, aby se dalo udělat dno stojánku a přilepit zevnitř ruličky. Vystřihla jsem a nalepila ze spodu stojánku/žabičky. Přečuhující obdélníčky z kolečka sloužily pro lepidlo
(třeba Vám pomůže nákres k pochopení, jak to myslím). O ně jsem přichytila dno k ruličce a pojistila ještě kouskem izolepy. Musela jsem sáhnout dovnitř ruličky a případně si dopomoci tužkou. 
10. Na dno z vnější strany jsem přilepila další dvě packy jako nohy. Opoziční zase přilepené k sobě, aby byly zelené z obou stran, což u Vás by stačil ten oboustranný barevný papír a nemuseli byste to přilepovat k sobě. Nohy jsem přilepila k tělu žabičce opět lepidlem i izolepou. 
11. A stojánek byl hotový. 


Říkám si, že by bylo lepší natočit video, lépe by se to z něj pochopilo, ale snad mě chápete a nějak si to dovedete představit. 
Snadněji popsané by to bylo, kdybych do toho necpala ten jednostranný barevný papír, že?
Ale snad se chápeme. 😄

Mám je v krabičce připravené pro děti... akorát nevím, kdy jim je dám.


No, myslím, že by to pro tento článek mohlo být vše.
Určitě mi do komentářů napište, zda byste chtěly více takovýchto postupů k tvoření něčeho.
Příště by byl srozumitelnější postup, slibuji! 😁

Mějte se krásně...
... Simix!









Komentáře

  1. šikovná moc pěknéé :) veselé na tuto dobu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj!
    Páni! Já si nedokážu absolutně představit jaké to je, být učitelka předškolních dětí na homeoffice. Je to hrozný. Myslím, že se to stejně ještě prodlouží..
    Ty žabičky jsou super, mě by nic takového nenapadlo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)
      Tak já učitelka předškolních dětí nejsem...takže já tvořím doma a jde jen o kreativitu :D ne o práci s dětmi... takže nevím, jak těch osm hodin někdy skutečně vykázat :D bez kontaktu s dětmi :D

      Vymazat
  3. Já s i myslím že paní zástupkyně bude určitě spokojená, protože je vidět, že na homeoffice opravdu nezahálíš a děláš toho víc než dost! Snad bude všechno v pořádku, věřím tomu, že ano :-) Za mě to musí být dost složité, když nemůžete být v přímém kontaktu s dětmi... a kdo ví, jak dlouho to bude ještě trvat... slibují, že po Velikonocích se to rozvolní, tak snad, doufejme, že už bude vše v normálu a že to bude lepší :-) Každopádně ty žabičky jsou dokonalé! Je super, že sis to takhle vymyslela, i když byl problém s tím zeleným papírem, dokázala sis poradit (akorát věřím, že ti to teda dalo pěkně zabrat) výsledek ale stojí za to ♥ děti budou mít určitě radost, snad jim to budeš moct brzo předat :-) a já jsem klidně pro, aby si tady nějaké takové návody dávala... mně se to líbí, může to být i pro mě inspirací... dělám sice s trochu staršími dětmi, ale kreativní, tvořivá činnost může být zaměřená na cokoliv! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za podporu, chválu a pozitivní očekávání :D
      někdy zase napíšu nějaký článek o tvoření tedy :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)