Můj denní režim aneb jak vypadají mé dny.

 Zdravím Vás u nového článku,
a tentokrát to bude...

... o organizaci a průběhu mých dnů! O režimu, rutinách, rituálech. 

Pro mnoho z nás mohou být naše dny stereotypní. Někomu to tak vyhovuje, potřebuje nějakou stálost, pravidelnost, stabilitu a řád. Někomu to nevyhovuje, radši zkouší nové věci, striktně se nedrží měřítka, potřebuje pestrost, aby se neunudil. A jaký člověk jste Vy?
Upřímně, já jsem spíše ten první, ale občas potřebuji také změnu, abych se mohla někam posouvat a nebyla jsem na onom samém místě. Abych se vyvíjela, změna je život. Od studia k práci, od rodičů do vlastního bydlení, z partnerství do manželství a dál rodina (ne, že bych v této fázi již byla 😂). Jsou to důležité posuny, kroky, změny. To jde o velké životní změny. Ani nový účes mi nedělá velký problém.
Většinou však jedu po již vyjetých kolejích a je mi fajn! V tomto případě jde však spíš o drobné aktivity, činnosti v průběhu dne. Jakousi organizaci a rituály, návyky. Rituál a návaznost mezi činnostmi. Je mi tak možná lépe, než když mi to něco naruší a nastává pro mě chaos- můj vlak vykolejí. Prostě dělám to, na co jsem zvyklá a vyhovuje mi to víc, než když jsem něco ten den neudělala, nebo nestihla, co jsem pravidelně chtěla vykonávat. Mezi to vykolejení nepočítám samozřejmě nějakou návštěvu, výlet, akci, prostě nějakou odbočku. Spíš to, že třeba ráno snídám, líčím se, ustelu si, jdu na wc apod. a je to pravidelná část dne. A najednou kdybych se nenasnídala? Asi bych se necítila dobře. A nebo si nedala do kupy? Hmmm, taky ne. Ale zase se svět nehroutí, když něco nějaký den neudělám či vynechám. 

A jak tedy mé dny vypadají? Určitě je rozdíl v tom, zda mám volno nebo je pracovní den. A teď, když byly zavřené školky, jsem měla "volno" skoro furt. Měla jsem homeoffice, o kterém jsem psala v jednom ze starších článků. 




Volné dny
  • ráno - snažím se mezi osmou a devátou vstát (hraju u toho hru na mobile MyCafe, pomáhá mi to se probrat, naopak zapnutý PC dopoledne mi není příjemný)
  • obleču se, ustelu, nasnídám, nalíčím a upravím, umyju nádobí - poslouchám u toho hudbu, poslední týden u toho poslouchám podcast
  • (když má přítel volno, udělá kávu, nasnídáme se spolu, on jde pak k PC a já se jdu líčit, v tyto dny neuklízím, nebo máme práci rozdělenou) 
  • uklízím (zametám, utírám prach, myju koupelnu apod.) - to je většinou před desátou hodinou
  • když je kolem desáté hodiny - cvičím, čtu, když je víc, toto nestíhám
  • nakoupím (ne každý den), vařím (po jedenácté hodině většinou začínám, záleží i na tom, v kolik se přítel vrací z páce apod. - kolikrát se mi stalo, že mi někdo telefonoval v dobu, kdy jsem uklízela a nakupovala a neměla jsem zrovna možnost telefon zvednout, proto je dobré mi nevolat dopoledne, ale až třeba k večeru, kolem páté a šesté hodiny (cizí/neznámá telefonní čísla neberu skoro nikdy)
  • kolem dvanácté, někdy po dvanácté obědváme - čekám s obědem vždy na přítele (pokud má volno, vaříme častokrát společně), u toho koukáme na Netflix - dřív jsem u jídla nechtěla koukat na televizi, ale je to čas, který trávíme takto spolu 
  • přítel si jde lehnout a zvykli jsme si, že chodím s ním (když mívám ranní, čeká na mě, až přijdu z práce a jdeme si lehnout spolu a navykli jsme si natolik, že chodím s ním, i když mám volno), nádobí většinou myjeme po probuzení
  • po probuzení si děláme kávu, je to většinou kolem čtvrté hodiny někdy déle
  • jdeme nakoupit, na procházku, či na výlet, nebo na koloběžky, případně jsme doma, přítel na PC a já něco tvořím nebo si čtu, to bývá třeba kolem páté (jak kdy)
  • kolem šesté zapínám notebook, mnohokrát ale dělám něco z předchozího bodu 
  • po šesté s přítelem děláme večeři, většinou společně, při jídle koukáme na Netflix, kolikrát rozkoukáme část a pak televizi vypínáme
  • kolem půl osmé jdu na notebook a dělám něco do práce, jsem na blogu, řeším e-maily a také hraju s přítelem nějaké hry
  • většinou jsem to vypínala před desátou hodinou a krátce na to jsme šli spát, přítel většinou už leží a čeká na mě v posteli, teď poslední týden nebo dva se snažím vypnou notebook před devátou hodinou, nejpozději v devět, zkrátka půl hodiny až hodinu před spaním
  • nově tedy následuje sprcha, nějaká ta péče o tělo, jako krémování, relax s čajem na uklidnění a četba a spánek (občas mi to časově nevychází tak, jak bych si přála a vypnu notebook trochu déle, protože vlastně mám pro něj vyhraněno přes hodinku a nedá se tam stihnout udělat tolik věcí) 

Pracovní dny - ranní

  • záleží na tom, zda to byly ranní od šesté nebo od sedmé hodiny (střídalo se to každý den po jeden pracovní týden), když jsem měla od šesti, vstávala jsem před půl pátou, když od sedmi, tak před půl šestou 
  • následoval běžný ranní rituál, ale bez poslechu hudby a hraní Mycafe na mobilu ještě v posteli, abych se probrala, prostě jsem se musela probrat (MyCafe jsem hrála pak v MHD), ráno v tichosti a v postupném probírání se -snídaně s kávou, jako vždy, líčení, ranní hygiena a wc a samotná cesta do práce (dopravuji se tam MHD, ale už mám možnost i s elektrickou koloběžkou)
  • když jsem chodila na šestou, vešla jsem do šatny pro zaměstnance, svlékla jsem se, odemkla spodní třídu, která je ráno a odpoledne jako scházející, rozsvítila a čekala na příchozí děti, do té doby jsem si stihla umýt ruce a třeba i chvíli číst, nebo dojít na záchod (pak už mnohokrát není možnost)
  • v sedm přicházela kolegyně, která je třídní učitelkou této spodní třídy a já se přesouvala do naší horní a sebou vedla děti, které do této třídy chodí (kdybych šla na sedmou, vejdu do scházející se třídy, kde je kolegyně ze zdola a odvedu si "své" děti nahoru)
  • v naší třídě si děti hrály a postupně se scházely, zapisovala jsem průběžně docházku, případně s nimi někdy ráno něco tvořila a povídala si s nimi
  • děti se scházely do osmi, kdy začíná nějaké pozdravení, uvítání, ranní cvičení, toaleta, svačina a následně řízená činnost, po které se jde většinou ven - v tento okamžik přicházela má kolegyně z naší třídy, která měla zrovna odpolední (to je v devět hodin)
  • po pobytu venku následoval oběd 
  • po obědě pár dětí čekalo na lavičce na rodiče a většina se přemisťovala do postýlek, pomáhala jsem jim zapínat pyžamka, přikrývat je - ukládat, ta z nás, která měla zrovna odpolední přečetla pohádku před spaním, když jsem četla já, shrnula jsem s dětmi děj a ukázala obrázky
  • děti usínaly a já se chystala na následující dny a na řízené činnosti - např. jsem nastříhala papíry, udělala šablony, vytáhla si pomůcky, šla vytisknout přípravu, došla jsem si pro nějaké pomůcky, dávala jsem nové výtvory na nástěnku, povídala si s kolegyní, každý den něco jiného, ale pokaždé jsem zapsala do třídnice 
  • oficiálně bych po dvanácté mohla odcházet už domů, ale bylo lepší si tam dodělat tyto věci a domů jsem chodila mezi půl jednou a jednou hodinou 
  • doma na mě čekal přítel již v posteli a já si k němu lehla a šli jsme spát
  • po probuzení jsme si udělali kávu a zbytek dne byl už vlastně podobný jako o volných dnech 


Pracovní dny - odpolední 

  • po týdnu ranních se to obrátilo a měla jsem týden odpolední, odpolední mi začínaly v devět, takže jsem vstávala před půl osmou
  • ranní rituál stejný, akorát víc v klidu, protože se mi v tuto dobu snáze vstávalo a nedělalo mi problém vstát o pár minut dřív - snídaně, líčení, hudba, v tu dobu jsem si dávala i někdy ranní sprchu (nějak mi jeden čas dělalo problém se sprchovat večer)
  • následovala cesta do práce, v práci první zastávka v šatně a pak rovnou nahoru za kolegyní do naší třídy, která právě ukončovala řízenou činnost, navedla děti na wc a šlo se do šatny, abychom mohli jít ven
  • po pobytu venku oběd a příprava dětí do postýlek, jiné děti šly domů 
  • uložily jsme děti, přečetla jsem pohádku, poptala jsem se dětí, co v pohádce bylo, ukázala jsem obrázky a následovalo ticho, některé děti jsem hladila, aby snáze usnuly, jiné nechtěly spát a neustále se mě ptaly, kdy se bude vstávat, nebo jestli mohou jít smrkat nebo na záchod
  • v průběhu toho, co děti spaly jsem si dělala svou práci, zapisovala do třídnice, stříhala, tvořila, četla, uklízela, kreslila...
  • ve dvě hodiny jsem děti budila, poslala na záchod a následovala odpolední svačina
  • děti si pak hrály, já je pozorovala, povídala si s nimi či si hrála s nimi, postupně odcházely domů,
  • zde záleželo na tom, zda jsem měla kratší odpolední nebo delší odpolední, která se zase střídala každý den v průběhu celého pracovního týdne
  • pokud jsem měla kratší odpolední ve čtvrt na čtyři jsme se zbylými dětmi uklidily třídu a sešly jsme do spodní třídy, abych je předala kolegyni z dolní třídy a o půl čtvrté jsem mohla odejít, když jsem měla delší odpolední, i tak jsem scházela s dětmi v tuto dobu dolu, aby na půl čtvrtou mohla odejít kolegyně dole a já tam byla místo ní, dokud neodešly všechny děti, což bývalo do pěti, samozřejmě i dřív, záleželo, kdy si rodiče vyzvedli své děti (někdy tam člověk dřepěl s jedním posledním dítětem půl hodiny a už ani nemělo zájem si hrát)
- pracovní dny jsou napsané v minulém čase, protože kvůli covidu a opatřením nevím jak tomu bude dál a do práce jsem teď poslední měsíc tedy kvůli tomu nechodila, školky byly, jak asi víte, zavřené 





Poslední věc, kterou bych napsala... 
dřív jsem si hodně psala seznam věcí, co chci za den udělat, jakousi organizaci dne a pomáhalo mi to stíhat plno věcí... někdy jsem ale byla ve stresu, že mám časový skluz, protože jsem si psala i časy, do kdy by to bylo potřeba splnit. Po dobu, co jsem studovala na vysoké škole jsem to nějak nedělala, ale teď jsem se k tomu lehce navrátila, protože bych se chtěla dostat do toho režimu, kdy stíhám věci a neflákám se, nebo nedělám něco zbytečně moc dlouho a naopak, abych se dostala i k jiným důležitým činnostem. Cítím se tak i lépe, když udělám vše, co chci a když to má nějakou svou návaznost. Kdybych to tak nedělala, nenašla bych si čas na cvičení a možná bych nebyla ani schopná vypnout počítač hodinu před spaním. 😆 Není to prý zdravé, sedět do noci na PC a jít následně hned spát, naruší to vaší kvalitu spánku, ale také pravděpodobně Vaší nervovou soustavu... who knows. Ale my s přítelem nějakou už nějakou dobu stejně chodíme spát včas a docela brzy. Jen se snažím osvojit návyk vypnout notebook hodinu před spaním. Někdy to jde snadno, jindy se to protáhne, protože jak jsem zmiňovala, vyhranila jsem si na "práci" na počítači docela málo času.

A jak to máte Vy? 
Mějte se krásně...
Vaše Simix!

Komentáře

  1. My vlastně krom nákupů a doktorů nechodíme nikam, vadí mi respirátory. Obdivuji všechny pracující co je mají celou dobu na obličeji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se na ně dá asi zvyknout... a některé jsou docela i pohodlné :D Každý to máme ale nějak no.

      Vymazat
  2. Máš nabité dny :). Díky za zajímavý článek.
    Já si píšu seznam věcí, které mám za den udělat. Hodně mi to pomáhá. Jsem plánovací typ :D
    Do ČB jezdím ob týden. Chodím na tělocviky, které máme dovolené do deseti lidí. Vždycky ten den, kdy přijedu, nejpozději druhý, utřu prach, umyju umyvadla, vytřu apod. Základní úklid. Pak už to přes týden nemusím řešit. Chci to mít brzy hotové :D. S vařením mi pomáhá přítel, učím se od něj :). Jinak mívám stále online hodiny, popř. hraju na klavír, zpívám, když přítel hraje na kytaru, dělám věci do školy, nebo jdeme na výlet, popř. běhat nebo vyjet na kole. Také moc ráda a pravidelně čtu :).
    Jsem strašně ráda, že nejsem jediná, kdo si jde po obědě lehnout! Vždycky jsem si šla lehnout i po škole, protože mě to dost zmohlo, učila jsem se vždycky až večer. Jsem spíše sova, nevadí mi ponocovat. Ale vstávat v 7? To se mi nechce :D Spíše se budu učit dlouho do noci, než abych vstávala o hodinu dřív :D
    Měj se hezky :)!
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není za co :)
      Tak to je fajn, že můžeš do ČB na nějaké tělocviky :)
      S úklidem to máme podobné :)
      Hodně lidi si dává po obědě šlofíka :D
      Já dřív byla také sova, možná chvilku i ptáče, ale teď nejsem ani jedno... ale nevstávám nějak dlouho :D

      Vymazat
  3. Máš podobné jako já. Nicméně nějaké věci mám trošku jinak.
    - tvůj ctitel.

    OdpovědětVymazat
  4. Pro mě je naprosto fascinující, že někdo má takhle nalinkováno a doopravdy to dodržuje! Já si většinou něco takhle naplánuju a jsem z toho nadšená a nakonec ten den vypadá úplně jinak :D
    Jinak to máš docela nabité, ale chápu to. Sama mám 2 práce, vysokou a k tomu starost o domácnost. K tomu nakombinovat koníčky a třeba nějaký pohyb je občas opravdu komplikované. Pomáhají mi ale krátké seznamy to do, které jsou vždy jen v bodech a hlavně - musí jich být málo. V této době je pro mě totiž těžké být přespříliš produktivní a vidět na to do listě moc bodů je pro mě velmi demotivující :X

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ne vždy vše vyjde podle plánu a je důležité s tím počítat.
      Podle toho, co píšeš, to máš náročné :)
      Však ano, takové seznamy v bodech jsou fajn... ty jsem měla namysli.
      Důležití je, že to víš, že ti víc bodů nevyhovuje :)

      Vymazat
  5. Já jsem v tomto "plánování" nebo spíš zajetém režimu trochu podobná jako ty 😊 také mám dny většinou rozvrhnuté, abych věděla co, kdy, jak... je jasné, že někdy to podle plánů úplně nevyjde, ale celkově mám raději, když vím, co v jakou hodinu dělám, jak si ten den nastavím. A vždy se to mění, podle toho, jak to mám v práci, nebo jestli mám volno a tak 🙂 a tvůj režim je za mě moc super, líbí se mi, že máte s přítelem takový rituál po obědě, já jsem dřív spánek tolik nepotřebovala, ale s postupem času si také ráda lehnu, po tom obědě mi to dost pomůže, nebo když přijdu z práce 😴. Je pro mě důležité mít nějaký řád a režim, protože tím spíš se dokopu k věcem, které bych třeba jinak odsunovala... jsou to takové rituály jak si to nazvala... a popravdě nemám ráda, když se mi to nějak nabourá... potřebuji mít své jistoty, díky kterým se i cítím lépe... ale je jasné, že někdy se to mění, časy se třeba posunou, ale v běžném dni ráda funguju podle toho, jak jsem zvyklá 🥰. Ať se ti daří 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já dřív spánek takhle taky moc nepotřebovala... ale ono jde podle mě i docela o zvyk :D
      Máme to dost podobné :)

      Vymazat
  6. Páni!
    Ale naprosto chápu tuhle organizaci. Já to dělám taky. Také si píšu co mám za den udělat, hlavně když uklízím, abych na nic nezapomněla. Také mi to pomáhá na nic nezapomenout a udělat toho víc.
    Akorát poslední dobou jsem to taky flákala a musím se zas dostat do kolejí.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)