Tipy na výlety v okresu Českých Budějovic a místa v Českých Budějovicích!

Vítejte u článku, kde si přečtete nejen nápady na výlety v okresu Českých Budějovic, ale také mé vyzkoušené kavárny v Českých Budějovicích 😍. 

Všechny Vás zdravím!! 





Když byly okresy České republiky uzavřené a když jsme nemuseli být s přítelem ještě zavřeni na bytě kvůli tomu, že jsem byla pozitivní (navštívil mě Covid-19) -  článek o tom zde, tak jsme cestovali (výletovali) a užívali si života. Ačkoli jsme nesměli nikam daleko, přišlo mi, že je to strašně fajn a nenecháváme si protékat život mezi prsty. Přítel se nadchl opět pro něco, co následně zpestřilo mnoho naších dní.
Na jednom z výletů se díval na mobile na elektrické koloběžky a dvě objednal. 😁
Mnoho našich menších výletů bylo právě na koloběžce. 

Kde všude jsme během března tedy byli? Musím trošku zapátrat v paměti, abych na něco nezapomněla.



📌 Vyhlídka Baba

Tato vyhlídka se nachází kousek za Hlubokou nad Vltavou. Několik kilometrů se jde po betonové cestě, kde se dá krásně jet na kole nebo na koloběžce. podél řeky. Poslední kratší část vede do leva do kopečka po vyšlapané cestičce mezi několika stromky, kde už se dá dostat nejlépe pešky. Museli jsme dokonce překračovat ležící kmen stromu, který ležel v cestě. My to šli z Hluboké nad Vltavou, kde jsme parkovali u menšího skate parku, pěšky celé. Přišla jsem si jak někde na Aljašce. Podél řeky byla suchá místa a velké pařezy. Přeci jenom jsme tam šli na začátku března. Někdy druhý týden v březnu a chyběla ještě zeleň. Ta suchá hlinitá místa s pařezy bych možná mohla svést na nedostatek vody v řece, ale nevím, kolik ji tam běžně bývá. Přišlo mi ji dost. Když jsme byli skoro na místě, nebyli jsme si jistí, kde ta vyhlídka Baba přesně je. Přítel na internetu četl, že to někteří lidé nenašli a odešli dřív, než se tam dostali. Bylo potřeba slézt trochu níž po vyšlapané cestičce mezi kameny a stromy. A pak vylézt na kousek skály, odkud jste již měli krásný výhled na řeku. 











Toto nebyla má první vyhlídka, byli jsme s přítelem už i na vyhlídce Máj, pak tak trochu beru i lom Velká Amerika, kde jsme také byli. 


📌 Projížďka na koloběžce (návštěva)

Autem jsme jeli do Korosek na návštěvu za přítelovou maminkou. Odtamtud jsme všichni tři jeli navštívit a ukázat koloběžky přítelově tetě do Včelné. My dva jeli na elektrické koloběžce, jeho mamka na sportovní odrážecí. Poseděli jsme, ukázali koloběžky a pak jsme jeli zpátky do Korosek pro auto a jeli na byt (domů).



📌 Temelín 

Myslím, že přítel potřeboval vypálit filtr v autě a tak jsme si udělali jen tak projížďku a vzal mě k Temelínu, protože jsem ho nikdy neviděla zblízka a on tamtudy někdy pracovně projíždí. 
Mám z takovýchto továren respekt... bojím se jich už jen kvůli historické události v Černobylu, přijdou mi nevhodné pro zdraví, ale zároveň je to něco, co nám dodává energii do našich domovů. Na pohled mi přijde tato továrna Temelín nádherná, velkolepá. Jako by šlo o nejkrásnější, nejpřísnější a nebezpečnou vládkyni. 😁 Chvilku jsme tam postáli, ale nebylo mi příjemné se tam zdržovat, tak jsme jeli domů vařit oběd.

Temelín má čtyři komíny, jeden však není na této fotce vidět.



📌 Zámek Hluboká nad Vltavou - na koloběžce

V Hluboké nad Vltavou jsme byli již několikrát. Většinou autem, ale jeli jsme třeba i na kole po cyklostezce a tentokrát jsme si tam dali cestu na elektrických koloběžkách. Z Českých Budějovic vede nádherně cyklostezka. Bylo teplo a po cyklostezce jelo hodně lidí. Projeli jsme to kolem sportovního areálu k Penny, kde jsme si dali zastávku a pak k zámku. Úplně jsem zapomněla, jaký k zámku vede kopec. Nahoru to pro mě je pohoda, ale dolu se bojím, že to neubrzdím. Přítel to má naopak. Dolu jede v klidu a nahoru se mu to těžko veze. 😂



📌 Stromovka - na koloběžce

To byla sranda vyjížďka kolem nových luxusních domů a omylem jsme vyjeli ve Stromovce, kterou sice s přítelem známe už dlouho, ale netušila jsem, že se tam dostaneme i touto cestou, tak jsme s tam rovnou pořádně projeli na koloběžce. Nikdy jindy, až na této koloběžce, tento den, jsem se dostala na druhý konec Stromovky a to za pouhou/krátkou chviličku. Stromovka je mimochodem krásný velký lesopark, kam lidi chodí odpočívat, sportovat, nebo venčit psy.



📌 Náměstí České Budějovice a Lannova třída - na koloběžce


Chtěli jsme zkusit nějakou novou kavárnu. Na konci února jsme vyzkoušeli Mezi plátky (tato kavárna u zastávky u Zelené Ratolesti se mi moc líbí. Líbí se mi jak na velkých tabulích mají napsané menu. Objednali jsme si s přítelem capuccino a na tom jsme měli na špejli opálené marshmallow. To mě zaujalo. Podle přítele to bylo zbytečně drahé, souhlasila jsem, že jinde si dá capuccino levněji.) 
Tentokrát jsme měli cestu do kavárny Pokoj v Krajinské. Na instagramu jsem viděla, že v kapučínu plavou kachničky a chtěla jsem to zkusit. Líbilo se mi to. Nevím, zda kavárna Pokoj je oficiální název, ale líbí se mi, jak je to v takové ukryté úzké uličce. Vypadá to historicky a hlavně si přijdu jak někde v cizině, třeba někde v Londýně. Je tolik míst v ČR, které vypadají tak, jako byste navštívili úplně jinou zemi. To mi někdy dodává pocit, že není potřeba někdy tolik cestovat do zahraničí, když u nás máme také plno zajímavých míst. Zajeli jsme do té uličky s přítelem na koloběžkách. Kavárna skrz výdejní okénko vypadala malinká, ale útulná. Chybělo mi tam nějaká viditelný nabídka nápojů. Slečna mi po dotázání dala napsaný na papíře. S přítelem jsme si říkali, že výběr nic moc. Měli jsme to v hlavě celou dobu oba, ale řekli jsme si to, až když jsme odtamtud odešli. Přesto jsme si tam koupili ledovou kávu, protože nám bylo hloupé odejít. Říkala jsem si, že plovoucí kachničku dostanete asi jen do teplého nápoje. Předpokládám, že je z marcipánu nebo tak něco a lehce se rozpustí při vložení do horkého kapůča. No, třeba někdy příště dám této kavárně ještě šanci. 

Jinak ozkoušené v ČB mám i tyto: Kavárna Alžír, kavárna Měsíc ve dne a Dallmayr, která je taková luxusnější. A  asi další dvě, u kterých si nepamatuji název. Jo a ještě Korzo je taky v pohodě. A DéKáčko! Pokud znáte nějaké kavárny v Českých Budějovicích, jaké byste doporučili Vy? 



📌 Vrbenské rybníky - na koloběžce

Projeli jsme se s přítelem na kávu ke Glóbusu do Kafe Korzo a odtamtud jsme se jeli projet k Vrbenským rybníkům, ale poté, co jsme zjistili, že je cesta celá z kamenů, na což jsem asi zapomněla, protože jsem tam už byla, jsme jeli zpátky a našli jinou cestu kousek od Vrbenských rybníků a přírodou dojeli k nám na byt. Zastavili jsme se u jednoho rybníčku. V dálce byly labutě a já poprosila přítele, aby mi udělal rychle fotku dřív, než ty labutě doplují k nám, aby na nás nesyčely a nepoštípaly nás. ne, že by se mi to už stalo, ale vím, že to dělají. Ale než nafotil nějakou tu fotku, labutě byly u nás a úplně v klidu. Akorát tam pak přiběhl nějaký malý chlapeček, na kterého volala maminka, ale neslyšel ji. Labuť na něj potichu zasyčela a já nechtěla být svědkem něčeho bolestivého, tak jsem mu řekla, ať tam radši nechodí. Couvl, maminka k němu došla a řekla mu, že na něj volala, že nesmí chodit tak daleko, že by mu tam nemohl nikdo pomoct, kdyby se něco stalo. Přítel tiše řekl "my jo" a chlapeček mamince řekl, že ona by mu pomohla. A ona odvětila, že byla daleko. Nevím, proč jsem zašla do detailů. 😅



📌 Karlův Hrádek u Purkarce ( do H. n. V. autem, další část cesty na koloběžce)

Cesta na Karlův Hrádek vedla z části po stejné cestě jako na vyhlídku Baba, akorát jsme pak nezatáčeli vlevo, jak jsem popisovala u cestě na Babu, ale pokračuje se dál rovně po betonové cestě. Parkovali jsme opět u malého skate parku v Hluboké nad Vltavou a odtamtud jsme vyjeli na elektrických koloběžkách. Cesta vedla podél řeky. Líbilo se mi místo, kde z jedné strany cesty byla skála a z druhé strany řeka s dřevěným zábradlím. Cesta na Karlův Hrádek vedla buďto po rovinkách nebo do kopečka. Jeden kopec byl tak prudký, že mě nevytáhla nahoru ani elektrická koloběžka a to mě vytáhla zatím do všech kopců, zatímco přítelova koloběžka plakala, protože je přítel těžší, než já. Tento kopec nezvládla ani ta moje. V půlce kopce mi zastavila. Přítel se dost ten den snažil tu koloběžku šetřit a tak jel na spotřebu tak, aby se mu nevybila dřív, než bychom dojeli zpátky k autu. Poslední část cesty na Karlův Hrádek vedla cestičkou mezi lesem a loukou, po které se nedalo jet příliš dobře, ale nějak jsme to přegotrcali. 😂 Karlův Hrádek jsou vlastně zbytky hradu v lese a jde o chráněnou kulturní památku. 
Zpátky to bylo dost z kopečka a ten největší kopec jsem se na koloběžce bála sjet. Slezla jsem z ní a táhlo mi to tu koloběžku dolů. Musela jsem ji pevně držet. Přítel to s postupným brzděním sjel. Dokonce jsme si s přítelem všimli, že pod kopcem bylo vyznačeno, že se tam někdo rozsekal.
Koloběžky mě i přítelovi vydržely nabité až k autu. Přítelovi těsně. 


Před roky jsme navštívili také zříceninu Dívčí kámen, který mi přijde rozsáhlejší než Karlův Hrádek. 
V ten samý rok předtím jsme navštívili třeba i Terčino údolí a kouli jsme se na krásný vodopád. 
Ten samý rok jsem byla také na zámku Kratochvíle. Toto všechno je však už jiná kapitolka. 

A na začátku dubna, hned po Velikonocích mě dostihl Covid-19, ale to bych se už opakovala. Nejsem si ale jistá, kde bych ho mohla chytit, protože na výletech jsme nebyli s nikým v kontaktu. Možná to přinesl přítel z práce, ale o tom jsem psala v jednom z předešlých článků, který jsem zmiňovala na začátku.

Kdybyste chtěli vidět více fotek a více výletů, můžete mě sledovat na instagramu @simix_krajickova

Jak jste prožívali v březnu uzavření okresů Vy?

Mějte se především krásně,
loučí se s Vámi: Simix!

Komentáře

  1. Ta vyhlídka je super! Kdyby byla opravdu už v zeleném kabátě, vypadalo by to mnohem lépe :)
    Zámek Hluboká bych chtěla navštívit.
    Tyjo, hodně jste využili koloběžky. Přítel si ji chtěl taky kupovat, ale nakonec od toho upustil. Teď šetřím na kolo, abychom mohli třeba příští rok už jezdit :)
    My nikam nejezdili, bylo toho hodně co dělat doma. A nebo jsme jezdili za rodinou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě ano! :)
      Je super, že jste se vídali s rodinou, to my totiž v tomto období nemohli, jak byly zavřené okresy, protože většina z nich bydlí mimo okres, kde s přítelem bydlíme. A doma jsme si to užili teď dva týdny, protože jsem byla pozitivní, takže jsem ráda, že jsme v tom březnu výletili :)

      Vymazat
  2. O vyhlídce Baba jsme už s přítelem také přemýšleli. Máš odtud moc krásné fotografie teda, opravdu ti to na nich moc sluší ♥
    A hluboká, tak to je klasika byli jsme tam minulý rok a to je nádherný zámek takový fakt pohádkový cítila jsem se tam kouzelně.. Hezký článek a fotografie.
    Joo a ta koloběžka musí být hrozně fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :) ♥
      Máš pravdu, že zámek Hluboká je pohádkový a krásný. Cítila jsem se stejně jako ty, hlavně, když jsem ho viděla poprvé :D
      Díky!
      Ano, koloběžka je super, ze začátku jsem se ale bála na ni jezdit rychle a brzdit prudce :D Teď už je to dobré :)

      Vymazat
  3. Jee, ty koloběžky vypadají super!
    Tuto část Česka mám velmi ráda a také jsem tam toho viděla dost, moje maminka bydlí kousek od Č. Budějovic. Snad se tam zas brzy budu moct podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou super :)
      Jo, v ČB a v okolí ČB se mi to také moc líbí :)

      Vymazat
  4. Já také v karanténě s c19 :D Akorát já to měla od 26.2 do 22.3 :) My se zatím moc nikam nepodívali, v posledních dnech tu sněžilo a je to pěkná kosa. Ale dneska od ráda krásně svítí, tak snad se to už zlepší :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už máš za sebou :)
      Jo, my výletovali akorát v tom březnu no :)

      Vymazat
  5. Budějovice jsou krásné město, super tipy, a moc hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jo, tak to je paráda, já kdybych chtěla vyrazit po svém okresu, tak tam tolik krásných míst nemáme, což je škoda. Líbí se mi i přiložené fotky u každého z míst, moc ti to sluší. České Budějovice a okolí nabízejí opravdu velké vyžití... všimla jsem si na Instagramu, že jste si s přítelem pořídili elektro koloběžky... já na tom ještě nikdy nejela, celkem by mě zajímalo jaké to je ::-)
    Zámek Hluboká bych moc ráda navštívila, mám to na seznamu míst, které bych chtěla navštívit, tak jsem zvědavá, jestli se mi to třeba tento rok podaří! To samé vyhlídka Bába, ale i Máj nebo lom Velká Amerika :-) všechno jsou to místa, která bych chtěla vidět!
    Přeju vám s přítelem mnoho dalších takových společných výletů... a budu se těšit, jestli by byl další takový článek, moc mě to bavilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo musí trošku dál, aby viděl krásná místa no... ale kolikrát je má člověk pod nosem. :)
      Děkuji :)
      Já se těch elektroběžek prvně trochu bála, když jsem si na to stoupla, a teď paráda :D
      Zámek Hluboká byl také dlouho na mém seznamu, ale pak jsem poznala svého přítele a vzal mě tam jak nic :D
      To jsem ráda, děkujeme :)

      Vymazat
  7. Moc děkuji za nádherné tipy na výlety :)! Článek si uložím a určitě se nechám inspirovat.
    na Velké Americe jsem také byla, na Máji ne, ale moc se tam chci podívat. Hluboká je kouzelná, byla jsem tam několikrát a nikdy nezklame :) <3 cyklostezka z ČB je skvělá, ráda ji využívám. Já byla s přítelem v Terčině údolí, na Kraví hoře, na kole na Hluboké a na kole okolo Malše (40 km, docela mě to rozsekalo :D).
    PS: Taky se bojím labutí :/.
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, jsem ráda, že se článek líbil :)
      Jo... u těch labutí to mám asi podobně jako u té továrny... jsou nádherné, ale... :D

      Vymazat
  8. Krásný článek a spousta dalších výletů nás ještě čeká :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Překvapilo mě, že na to, že pocházím kousek od ČB, tak některá místa ani neznám, třeba hned tu první vyhlídku, a to přitom podobná místa mám ráda :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak vidíš, teď o něm tak nějak víš a někdy tam mrkneš :D

      Vymazat
  10. Na Hlubokou jsem se vždycky chtěla podívat, ale bohužel to mám dost z ruky jak z domova, tak z Brna kde studuji a pracuji. Celkově jsem ostuda na jihu Čech ještě moc nebyla. V Budějovicíh akorát kdysi dávno na víkendový turnaj ve volejbale, z čehož si pamatuji ale tak maximálně tu halu. :D No měla bych to někdy napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak máš po cestě či v okolí jiná hezká místa 😊
      Já jsem na jihu Čech byla až když jsem tu začala studovat.

      Vymazat
  11. Skvělý přítelův nápad s koloběžkami! Temelín jsem kdysi viděla i zevnitř se školou, byla to zajímavá zkušenost. Projektovali nám, jak dochází ke štěpení jádra a podobně.

    OdpovědětVymazat
  12. Temelín je hezký a poučný výlet a zajímavá zkušenost v jednom. Hlubokou mám moc ráda, zámek, okolí a hlavně jejich zoo, ta se mi moc líbí x)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)