Tipy na to, co dělat v karanténě (doma)

 Zdravíčko! 👋

Předpokládám, že se už každému z Vás aspoň jednou stalo, že jste se nudili a nevěděli, co dělat. Horší je, když člověk nemá na nic chuť, než když nemá nebo neví, co dělat. Když nemáte na něco chuť, neděláte kolikrát ani to, co je nutné. Možná jen tak ležíte a do ničeho se nemáte. Tím teď nemám na mysli lenivost. V tomto případě, o kterém píši, člověka něco trápí a nemá na nic náladu, nebo mu chybí energie a je mu špatně. Člověku nemusí být dobře jak psychicky, tak fyzicky. V tomto případě je dobré najít něco, co mu udělá lépe a zvedne mu náladu, ale to není kolikrát tak snadné. Každému ji může spravit něco jiného. Hledejme pomoc však v tom zdravém a pozitivním. 
Tímto se dnes ale nebudeme zabývat. Pro každého by pomocí mohlo být něco jiného a záleží i na situaci, která se v životě daného jedince odehrává. Zaměřím se ale na ten případ, kdy musíte strávit mnoho dní doma a nevíte, co dělat a jak se zabavit. Už netušíte, co dělat dál a víc. To c,o jste dělali dosud Vás třeba omrzelo a už Vás to nebaví nebo nepatříte mezi ty lidi, co mají hodně zálib. Ačkoli každého zajímá a baví něco jiného, napíši pár tipů na aktivity/činnosti, které jsem dělala s přítelem v karanténě/izolaci já. Ať už jde o karanténu nebo obyčejnou nudu, některým lidem by mohl snad tento článek pomoci.

Pojďme na to! 😇



Četba
Upřímně jsem za tu dobu, co jsem byla v izolaci/karanténě příliš knih nepřečetla, ale mám tematicky rozečtenou knihu Deník z WU-CHANU. Začala jsem ji číst už trošku dřív, než jsem chytila Covid, snad mi k tomu ta kniha nedopomohla. 😄Určitě o ní po přečtení napíši článek. Mám ji rozečtenou už tak dva měsíce, ale někdy ji dočtu.
Jiné knihy, co Vám mohu doporučit naleznete zde.
Před touto knihou jsem ale zkrátka četla např.: Hledání Aljašky, Tracyho tygr, Čtenářský klub slečny Lucie apod. 
Číst můžete i různé články na internetu či časopisy. 




Počítačové hry
Někdo počítačové hry miluje, někdo je vidí jako ztrátu času... já to mám tak napůl. Ráda si chvíli něco na počítači zahraju, ale nerada u toho vysedávám dlouho už třeba od rána.
It takes two - je hra pouze pro dva hráče, nelze ji hrát sám, takže pokud trávíte doma i s někým dalším, můžete se zabavit společně. Prvně jsem ji nechtěla hrát, protože se za ní musí platit. Pro co se ale přítel nadchne, se častokrát i uskuteční a tak jsme spolu hráli i tuto hru. Je nádherně zpracovaná, pokaždé Vás tam něco překvapí nebo šokuje. Hrajete za dvě panenky, které znázorňují rodiče holčičky Rose a ta chce, aby se rodiče stali zase kamarády, aby se nerozvedli. Rodiče/panenky společně překonávají překážky, aby se vrátili zpět ke své dceři. Podobná hra této se jmenuje Unrawel (two), kde též překonáváte ve dvojici překážky, avšak s dohromady přivázanými provázky. I tato hra je kouzelná. 
Další hra pro dva, kterou jsme hráli už někdy dřív je Overcooked, kde společně vaříte a situace není vždy úplně snadná. Tyto hry jsme hráli na počítači, jeden z nás používal klávesnici a druhý měl herní ovladač. 
Mezi další hry, které občas hrajeme nebo jsme hráli patří: League of Legends, World of Warcraft, World of Tanks, Among Us, Rocket League, GTA, Trackmania. K některým těmto hrám mě přítel přemlouval delší dobu, protože jsem je odmítala hrát. Tyto už můžete hrát i jako jednotlivci, sami, případně s kamarády i na dálku. Hráči kolikrát komunikují přes Discord, Teamspeak, Skype apod.




Stolní a další hry
Pravidla her, které Vám tu nabídnu si případně vygooglete. 
Tak třeba klasiky. 
Šachy
Člověče, nezlob se
Karty - prší, poker, žolíky, Kvarteto, Vole lehni/padni apod. 
Hry na kostičkovaném papíře - piškvorky, lodě,...
Pexeso
Hádej kdo
Activity

Se zavázanýma očima - ochutnávky, poznávání předmětů
Logic
Česko, Co na to Češi apod.
Hříšná věž

Zaleží, co máte po ruce nebo doma. Pokud jste s někým doma a nemáte co dělat, pusťte se i do nějaké takové hry. Je fajn, když si blízcí lidé (rodina) někdy něco zahraje.


Netflix (filmy a seriály)
The Circle - zábavný pořad, reality-show, soutěž - o lidech, kteří mezi sebou komunikují "chatováním", ale navzájem nevědí o koho jde, tvoří si různé vztahy, taktizují, koho vyřadit, aby vydrželi ve hře co nejdéle a vyhráli šumu peněz. 



Titans - seriál o superhrdinech. Je to docela drama a dobrodružné. 

 


Enola Holmes - film o dívce, která hledá svou matku. Taková detektivka.

 


Na střeše - český film o starém pánovi, který ubytoval uprchlého Vietnamce
tyto zmíněné jsme neviděli přes karanténu, ale jsou to pořady, které jsme viděli za poslední měsíc či dva. 
 


V karanténě jsme viděli:
Fantastická výchova (rising Dion) - seriál o malém chlapci se schopnostmi. 



Thunder force - dvě korpulentní dámy, každá jiná, se stanou superhrdinkamy, aby zbavili lidstvo padouchů se schopnostmi. Komedie. 




Vaření
Někdo má zálibu ve vaření a někdo pak v jedení. Tak zkuste uvařit něco jednoduchého, dokonce třeba i zdravého. Jako my... Přišlo mi, že příliš často jíme kuřecí maso, protože přítel jiné maso nejí a mně se s kuřecím vaří dobře... tak jsem občas začala dělat i bezmasá jídla, jako třeba obalovanou sóju a krabí tyčinky a další návrhy níže... 

Zapečená cuketa:
- potřebujeme: cuketu, další zeleninu dle libosti, sýr, šunku, česnek (ono je to více méně na Vás, zkusila jsem to již i s cibulí a kari), olivový olej
- postup:  oloupeme cuketu, rozkrojíme ji podélně napůl, vydlabeme vnitřní části, aby vypadala cuketa jako lodička. V mističce si rozmícháme vydlabanou cuketu s dalšími druhy nakrájené zeleniny (např. paprika, ředkvička), s nakrájeným sýrem, šunkou, případně nějakým kořením a trochou olivového oleje. Touto směsí pak plním "lodičky z cukety", pokládám na plech či pekáč. Přidám na ně ještě trochu sýru, možná koření a pokapu ještě trochou olivového oleje. Následně dávám péct na půl hodiny do trouby. Aby nám cuketa stačila a neměli jsme hned hlad, dělám k tomu brambory či bramborovou kaši. 

Česnekovo-syrová omáčka: 
- potřebujeme:   noky či těstoviny, tavené sýry, smetanu na vaření, může být česnek a i špenát, párek či kuřecí maso
- postup:  na trochu oleji si osmažíme omyté, nakrájené a ochucené maso (místo masa může být párek), ve smetaně rozpouštíme tavené sýry, můžeme přidat také nivu, následně můžeme vymačkat česnek či přidat také špenát, záleží na Vás, na náladě a chuti 














Komunikace
Pokud jste zavření doma s někým blízkým, je fajn aspoň v míře komunikovat. Zeptat se ho, jak se cítí, zda potřebuje s něčím pomoci. Třeba si vyprávět vtipy nebo historky. Nebo si dávat třeba hádanky. 


Hudba
Atmosféra a nálada se dá spravit i hudbou, která se nám líbí. Spotify je plný playlistů, YouTube je plný hudby. 


Tvoření
Někoho baví kreslit, někoho zase něco stříhat a lepit. Malovat, kreslit.  Něco zdobit, zlepšovat, upravovat. Existují i obrázky na vykreslování - mandaly, antistresové obrázky. Dají se koupit na internetu. Můžete si nazdobit nějaká držátka, stojánky na pastelky. YouTube i pinterest jsou plné DIY a tutoriálů. 
Můžete plést náramky, nebo navléct z korálků, případně plést, háčkovat, šít, vyšívat. Drátkovat. Vyřezávat ze dřeva či do dřeva. Modelovat - modurit, keramika, sádra, modelína. Tvořit svíčky z vosku, vyrábět záložky apod. 






Podcasty
Já podcasty nikdy neposlouchala. Začala jsem až někdy v březnu. Náhodně jsem na Spotify jeden rozklikla. Coffe chic podcast. A tak jsem skoro každý den poslouchala slečnu, co v tomto podcastu povídá a říkala jsem si, že až dojdu k jejímu nejnovějšímu a nebo ji doposlouchám, začnu poslouchat i další podcasty. Líbí se mi, že tato slečna dává různé typy na to, jak si plnit sny a lépe žít. Méně mě baví ty kecací o jejím životě, ale poslouchám je pozorně postupně každý. Začala jsem si psát i poznámky o tom, co doporučuje apod. Zmiňuje, že sama nějaké věci ne vždy dodrží a že se ji ve všem tolik nedaří. Moudra (tipy na činnosti apod.), která dává, jsem třeba dělala, slyšela a četla již jinde, ale doplňuji si k tomu, co už vím, to co mě z jejích podcastu zaujme. Zajímavé mi přišlo, že pochází z místa, které je nedaleko města, ve kterém posledních několik roků trávím nejvíce času. Avšak ona ho víc tráví údajně jinde. 


Každopádně podcastů naleznete spousta buďto na Spotify či na iTunes, pokud se nemýlím. 
Kdyby Vás to časem zajímalo, mohu napsat i o dalších podcastech, co bych poslouchala. 


Sport
Pokud nejste nějak moc nemocní, není Vám příliš zle a můžete se hýbat, hýbejte se. Tanec, jóga, posilování a nebo třeba jen úklid. Pokud jde zrovna o karanténu či izolaci, nemůže se jít pořádně ven, ale procházky jsou jinak moc fajn a někdo jezdí i rád na kole či chodí běhat, ale když to nejde, dá se najít náhrada doma. 


Případně můžete číst články různých blogů, koukat na YouTube videa, hrát na hudební nástroje, odpočívat, apod. Každému sedne něco jiného. 😊

Našli jste něco v tomto článku, čím byste se v karanténě zabavili či nikoli? Určitě napište i své zájmy a nápady, jak trávit volný čas. 
Jsou tu pak i lidi, co by rádi něco z těchto věcí dělali, ale jsou vytížení a nemají na to příliš času. 
I já to tak měla. Ale ono, jak si to člověk udělá, takový to skutečně většinou má. 

Btw. tento článek mám rozepsaný již od polovičky dubna. 🙄😂 Jde spíše o věci, co jsme dělali my během karantény, jinak by těch nápadů bylo asi i víc. 

Mějte se krásně a buďte zdraví! 💪🏼🥰
#Simix

Komentáře

  1. Když jsme byly se ségrou menší, hrály jsme Vodu a oheň, střílečku se slepicemi a hru se žábami, ale už si nevzpomínám, jak se jmenuje. Nebo jsme hrály na Superhrách. Když mám volno, hodně ráda čtu knížky, nebo ostatní blogy :).
    Přeji ti hezký víkend :)!
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vodu a oheň znám a jakousi střílečku se slepicemi jsme hrávali s bráchou kdysi také :D Superhry znám také :D
      Děkuji, tobě také :)

      Vymazat
  2. Mě a ostatní doma chytila Výbušná koťátka, doporučuji všem milovníkům karetních her :D Jinak Netflix to docela dost zachraňuje i přes běžné dny a večery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O výbušných koťátkách jsem neslyšela, děkuji za návrh :)
      ASi tak :)

      Vymazat
  3. Super tipy, většinu z nich sama praktikuji :)
    Díky také za tip na film, ten Na střeše mě moc zaujal!

    OdpovědětVymazat
  4. většinu z nich provádíme :) ale ráda bych změnu, aspoň že teď jsme začali jezdit na zahrádku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přijde to jen mně, nebo teď má karanténa jiný nádech, než před rokem? :D to jsem cvičila, učila se, četla, no velkej seberozvoj a měla jsem z toho radost, ale jak to trvá už dlouho a mám tunu času, tak leč jsem u těch věcí vydržela, tak z toho nemám takovou radost, jak v původní karanténě? :D Prostě už všechno začala být nuda, jak mám času moc. :D

    Anna | Bílé plátno

    OdpovědětVymazat
  6. My když jsme byli v karanténě, tak jsme sledovali TV a nebo hráli na xboxu. Já si pak také četla. No a hlavně jsme dělali rekonstrukci, takže my jsme o zábavu měli postaráno :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň, že jste měli sílu na rekonstrukci 😊

      Vymazat
  7. Já jsem začala jezdit hodně na kole :-) . Nejdřív do práce, abych ušetřila peníze za MHD a udělala něco pro své zdraví, pak přišla na řadu úprava jídelníčku, pak jsem si koupila fitness náramek ​a začala jsem jezdit na kole i odpoledne. Nedělá mi problém ujet přes 20 km a na mojí postavě jsou za ty roky vidět velké změny :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)