Konec školního roku

 Zdravím stálé i nestálé čtenáře!



Pokud nějaké stálé čtenáře pořád mám! 😅
Dlouho jsem nic na svém blogu nezveřejnila. 
Ne, že bych nevěděla co, spíš jsem si na to nenašla čas. 

Posledních pár týdnů, co jsem byla v práci, jsem si říkala, že se už těším na to, až budou letní prázdniny a budu mít dovolenou. Jako paní učitelka v mateřské škole mám letní prázdniny... ne tak dlouho, jako studenti, ale i tak něco málo přes měsíc. Ačkoli byly v březnu zavřené školky a v dubnu jsem měla Covid a byla jsem 14 dní doma, stejně na mě na konci školního roku padlo jakési pracovní vyčerpání. Už jsem svou práci nedělala tak poctivě, jako měsíce předtím. Dětem jsem se věnovala, ale už jsem nepromýšlela činnosti týden dopředu, ale dala jsem víc na tu improvizaci. Už jsem neměla sílu na to rozčesávat holčičkám vlásky a udělat culíčky, jak nejlépe dovedu.
😊

Byl to můj první pracovní školní rok. Byl stresující, ale také zajímavý a cítím se při práci s dětmi jistější než zpočátku. Určitě jsem získala mnoho zkušenosti, které hodlám využít i příští rok. 
Paní ředitelka mi prodloužila smlouvu, takže budu mít možnost ještě ve školce, kde jsem pracovala doteď.

Jeden z posledních dnů jsem dostala od jedné maminky a jejich dvou dětí (dvojčátek) krásný náramek s korálky z ruženínu (říkám si, zda těchto cenných kamínků je stále v přírodě dost, zda neubývají a nejsou pak na trhu prodávány v ošizené verzi). Do balíčku s náramkem mi dala také vzkaz, kde mi děkuje za můj přístup k dětem a chválí mě. Také píše, že doufá, že budu třídní učitelka jejich dětí i příští školní rok. Moc mě to potěšilo, protože jsem ráda, že svou práci odvádím z určitého pohledu dobře. 
Abych byla konkrétnější z pohledu rodiče a dětí. Další pohledy: vedení, kolegyně. Kolegyně mě za mnohé také pochválily, ale i kritika se objevila, která mě posunula dál a přiměla mě nějaké věci zlepšit. Snažila jsem se však po celý rok odvádět pouze dobrou práci jak ve vzdělávání dětí a celkového přístupu k něm, tak i v nějakých těch dokumentech a papírování - což k práci učitelky patří. 
Každý člověk udělá chybu i já je jistě dělala, ale ne cíleně. Snažila jsem se dělat vše tak, aby to bylo v pořádku. 
Když se vrátím ještě k té mamince, která mě takto mile obdarovala, říkala, že je ten dárek "pouze jen pro mne". Chvilku poté obdarovala podobným náramkem a vzkazem také asistentku. Tak jsem ta slova nebrala příliš k srdci a očekávala jsem, že dostane tedy i má kolegyně ze třídy. Nedostala. Již jsem pochopila, jak maminka ta slova myslela. Chtěla mě a naší asistentce poděkovat za náš přístup i s tím, že si nás její děti velice oblíbily. Může se zdát nespravedlivé, že kolegyni náramek nedala také, ale tato maminka mě a asistence byla za něco vděčná a chtěla nás za to obdarovat. 

Poslední den jsme s kolegyní dostaly veliké množství dárků na rozloučenou a jako poděkování. Květiny, bonboniéry, vína a další jako třeba svíčky, šťávu, krásně balené oříšky. Byla jsem domluvená s přítelem, že mi pomůže ze školky všechno odnést a odvést. Poslední den se takto poprvé podíval do třídy Žabiček, kde jsem byla v tomto šk. roce třídní učitelka. Bylo to ve chvíli, kdy dětičky měly po obědě spinkat, ale většina seděla na postýlkách a koukala co se to děje.
😀

Na jednu stranu jsem byla ráda, že si užiju volno, teplo... že si nějakým způsobem odpočinu a budu mít čas na jiné věci. Ale postesklo se mi, sotva ty prázdniny pořádně začaly. Po dětičkách z "naší" třídy. Další dva dny čtvrtek a pátek jsem měla směnu v průběhu prázdninového provozu, kde byly děti rodičů, které musí chodit do práce nebo nemají nikoho na hlídání... a pak už také mně začalo to vysněné volno. 

Další směnu mám mít ještě týden v srpnu a na konci srpna už nastupujeme zase do práce a bude přípravný týden. 

Tak snad toho za měsíc a něco stihnu dost.... odpočinout si, načerpat síly, ale také něco zažít a stihnout. 😁😇😊




Jinak už několik měsíců mám nápad na článek... šlo by o putovní kamínky... kdo zná? Co si o tom myslíte? 

A jak to máte s prázdninami Vy? 

Přeji Vám hezké a užité léto...
.... Simix!


- obrázky: pinterest 



Komentáře

  1. Tak snad si s přítelem pořádně užijete volno a podíváte se všude možně a kamínky znám.. šup sem s nimi :D

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, to si vážně musela být skvělá, když ti takhle i maminka poděkovala :)
    Teď budeš mít chvíli volno a odpočineš si a načerpáš novou energii na nový školní rok :)
    Určitě si někam zajeďte i na výlet.
    Kamínky neznám. Ale bude fajn se o tom něco dozvědět :)
    Užívej volna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi :D
      Doufám v to... jiné prázdniny pro mě byly naopak vyčerpávající :D
      Na několika výletech jsme už byli :)
      O kamínkách napíšu :D

      Vymazat
  3. to je milé ten dáreček :) hezky si odpočni a přeji, aby vyšly plány :)

    já prázdniny nějak neřeším, do práce chodím normálně jako přes rok, takže spíše jsem překvapená, že už jsou prázdniny :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je moc hezký dárek a gesto, které určitě pohladí po duši. Já doteď ráda vzpomínám na moji oblíbenou učitelku ve školce. Myslím si, že učitelky v mateřinkách jsou prvními cizími ale důležitými lidmi, kteří formují toho malého človíčka do budoucna. :)

    O putovních kamíncích vím, ale ještě jsem je nezkoušela v praxi, takže budu za článek na tohle téma moc ráda!

    Přeji super prázdniny a spoustu zážitků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, potěšilo :)
      Já si říkám, jestli si mě vůbec nějaké děti budou pamatovat :D
      Jinak máš zcela pravdu s tím formováním...
      Dobře :) Děkuji!!

      Vymazat
  5. Tak přesně z toho důvodu bych chtěla být učitelka. :D Dostávat květiny, čokolády, víno.. :D :D

    OdpovědětVymazat
  6. Pekný článok :) Poriadne si uži leto a dopraj si zaslúžený oddych!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  7. Neboj, jsem stále tvůj pravidelný čtenář ;) pravidelně sem chodím :)!
    Byl to určitě náročný rok. Užívej zaslouženého volna :) Já teď byla týden na táboře, kde jsem měla pár menších holčiček, kterým jsem četla večer pohádky, rozčesávala vlásky apod. :D
    Koukala jsem na IG, jaké jsi dostala krásné dárky. Mají tě určitě moc rádi :).
    Putovní kamínky znám. Moc se mi tento nápad líbí. Těším se na článek :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost :)
      Tak to zní hezky... ten tábor :)
      Děkuji za pěkný komentář :)

      Vymazat
  8. Moc hezký článek. Odpočiň si. Budu se těšit na další článek.

    OdpovědětVymazat
  9. Také jsem se těšila na konec školního roku a trochu odpočinku, tento rok byl opravdu náročný... Putovní kamínky znám, sama aktivně hledám i maluji a moc mě to baví. Teď na dovolené jsem jich našla hned 6 úplnou náhodou a moc mě to potěšilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě přijde, že jsem si moc odpočinout ani nestihla :D Už zase nastupuji :D
      To je super... s těmi kamínky, já nenašla už dlouho žádný :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)