Putovní kamínky

 Hezký den přeji...

Dnes bych Vám tu chtěla psát o putovních kamínkách. Upřímně, nevím, jak dlouho tady tento trend je, ale já se do něj zapojila až tento rok. Ne nějak aktivně, ale přece jenom ano. 

Poprvé jsem si toho všimla na sociálních sítích, přesněji mám za to, že na instagramu u herečky Dany Morávkové (pokaždé zapomenu její jméno). Nějakou dobu jsem na to znovu nenarazila a po nějakém čase, co jsem dělala ve školce začaly nacházet děti kamínky. Říkaly, jak jich mají doma už hodně ... a já tak nějak už věděla, že by tyto kamínky měly putovat dál a sdílet se na facebookové stránky Kamínky, aby o jejich cestě tvůrci věděli (těch stránek je více, bohužel i bohudík).

Nechápala jsem, jak ty děti mohou najít tolik kamínků, protože já dlouhou dobu neviděla žádné... děti na to mají asi lepší oči. 

Během jedné procházky (na jaře 2021) s dětmi jsem kousek od školky na můstku, kde je cyklostezka našla jeden kamínek. Svůj první. Vizuálně nevypadal moc hezky, ale to bude tím, že ho kreslilo nějaké malé dítě. Dala jsem si ho do kapsy a říkala jsem si, že bych ho mohla pak položit někde ve Stožci, až tam s přítelem pojedeme navštívit jeho taťku. Mám za to, že jsem na to zapomněla a doteď mi leží v kapse u bundy, kterou jsem ten den měla na sobě. Ani jsem ho nesdílela. Nebo jsem ho možná někam dala, upřímně už nevím. 

V jiný den, kdy jsem byla s kolegyní a dětmi na procházce jsem našla kamínek a hned pár kroků za prvním druhý. Byla jsem z toho nadšená. Tyto se mi už líbily. Na jednom bylo autíčko a na druhém ptáček. Každý kamínek byl podle PSČ odjinud. Tyto jsem už i sdílela na FB stránce kamínků a dokonce položila jinde pro další nálezce, aby kamínky mohly putovat dál. 


Důležité je, aby kamínek měl na sobě napsané PSČ, aby jste si ho pak mohli dohledat na stránkách. Ostatní díky tomu také vědí, odkud kamínek putuje. A když připíšete, co s ním je třeba udělat dál, není to na škodu: vyfoť, sdílej, pošli dál, nech putovat, putovní kamínek, hlavně připsat, kam sdílet - FB Kamínky apod. Když ho na skupinu sdílíte, sdílí se fotografie přední i zadní strany kamínku. Do popisku napíšete PSČ kamínku, kde jste ho našli, případně kam ho dáte dál.


Krátkou dobu na to jsem se do toho pustila i já. Začala jsem zdobit kamínky. Prvních pár kamínků jsem zdobila laky na nehty. Neměla jsem žádné jiné barvičky, které by na tom držely. Sdílela jsem i příběh na instagram, jak vypadají. Jedna slečna mi na to zareagovala tím, že lak na nehty nevydrží, že už nazdobila přes 200 kamínků a má s tím zkušenost, že nejvhodnější jsou akrylové barvy. Radu jsem si vzala k srdci, ale říkala jsem si, že mám k dispozici pouze laky a chtěla jsem to prostě zkusit. Nechtěla jsem kvůli tomu něco kupovat.



Toto jsou mé první nazdobené kamínky 


Jednoho dne, když jsme jeli na kole na výlet na Hlubokou n. V. zastavili jsme u jednoho velikého Velikonočního vajíčka, která byla tehdy rozmístěná po celé Hluboké. Chtěla jsem si ho vyfotit a když jsem otočila hlavu... kousek od něj na stromě byl kamínek. Vzala jsem si ho k sobě, vyfotila, abych ho pak mohla sdílet na FB a místo něho jsem dala jeden svůj. Když jsme se tam o něco později byli podívat, už tam nebyl. Někdo můj kamínek našel. Po cestě zpátky na kole po cyklostezce do Českých Budějovic jsme si opět udělali přestávku. Chtěla jsem někam položit další svůj kamínek a našli jsme tam jiný. Náhoda? Nalezené kamínky jsem sdílela, ale když jsem na facebookových stránkách s kamínky hledala ty své, nebyla po nich ani památka. Bylo mi to moc líto. Ani po čase jsem je tam neviděla. Dočetla jsem se, že existují lidé, co kamínky najdou, vyčistí a vrátí do přírody. Případně je zahazují do řek apod. Nebo skupina lidí, co je najdou a nechají si je a ani je nesdílí. Možná se s někým takovým některý z mých kamínků setkal.





Tyto jsem našla v té Hluboké n. Vltavou.


Rozhodla jsem se pořídit si v papírnictví akrylové fixy a jedna stála skoro sto korun. Když jsem se koukala na internet, byly levnější, ale i tak jsem si některé v papírnictví koupila, protože mi bylo hloupé odejít s prázdnou. Hned na to jsem šla do jiného papírnictví, které bylo hned naproti. Zeptala jsem se paní prodavačky na akrylové barvy a ta se hned zajímala, jestli je mám na kamínky. Řekla jsem: "Taky." 
Nabízela mi dražší druh a levnější, který by měl podle ní také stačit. Ptala se mě, jestli budu kreslit s dětmi. Z důvodu, že pracuji ve školce jsem na to reagovala, že ano, že jsem paní učitelka. Doporučila mi proto ty levnější. Nevím proč jsem se nechtěla přiznat, že na ně budu kreslit já. Možná jsem se nějakým způsobem styděla. Vzala jsem si tedy ty levnější. S kombinací levnějších a dražších fix jsem nazdobila několik kamínků, se kterými jsem byla docela spokojená. Když jsme s přítelem někam vycestovali, jeli třeba na výlet nebo na návštěvu, tak jsem kamínky někde položila pro kolemjdoucí, aby mohly dále putovat. Několik z nich se objevilo i na facebookových skupinách, tak jsem z toho měla radost. Dočkala jsem se!

Toto jsou mé výtvory:




Jeden kamínek mi dala maminka mého přítele, která ho dostala od jedné paní.




Ke konci školního roku jsem dostala kamínek i od jedné holčičky, co zdobí se svoji maminkou.




Na některý z kamínků jsem napsala i svůj instagram a vyplatilo se to. Dali mi tam vědět, že ho našli a nemusela jsem to nikde dohledávat, jestli ho někdo sdílel. 




Levnější fixy z druhého papírnictví jsem používala na pokrytí kamínku (zelený, modrý, červený, černý). A těmi dražšími jsem na ně následně kreslila a popisovala je. 



Dražší fixy, které mají tenký hrot se začaly zacpávat, téct nebo nepsaly vůbec. Zkoušela jsem je propichovat, ale přešla mě trpělivost. 
Rozhodla jsem si koupit fixy přes internet, protože jsme tam s přítelem viděli sady levněji, než jsem koupila po jedné v papírnictví. 
Když mi tyto fixy dorazily, byla jsem nadšená z barev a odstínů, které mají, ale hrot mají příliš tlustý a když chci kamínky popsat, není to čitelné. Poté, co jsem chtěla kamínek přelakovat, aby se leskl a barva lépe držela se rozpila/rozmazala. 
Od té doby jsem už moc kamínků nenazdobila (aktivní s putovními kamínky jsem byla asi od dubna do července). Hlavně jsem strašně dlouho žádné putovní kamínky nenalezla a to jsem myslela, že přes prázdniny na ně budu mít štěstí. 



A co Vy? 
Setkali jste ses nimi? Zdobíte a roznášíte kamínky, nebo jste spíš ta skupina, co je proti?

Přeji hezké dny
Simix!




Komentáře

  1. potkala jsem několik kamínků, ale nechala je na místě pro ty, kteří se toho účastní :) ja bych si stejně zapomněla kamínek někam dát :)

    máš moc hezké výtvory :) je to miloučké :)

    OdpovědětVymazat
  2. O skupině jsem se poprvé dozvěděla vloni na jaře, kdy mě do ní přidala známá. Poté jsem začala kamínky nacházet. Jednou jsem jich za jeden den našla před 10 :) myslím, že je to skvělá věc. Vždycky mi udělají velkou radost :) také jsme jich po ČB a Hluboké pár roznesli. Pravidelně koukám do skupiny, ale ne vždy je tam najdu :/. Já používám tyto fixy: https://activacek.cz/produkt/popisovac-centropen-decor-pen-2738-13585/?gclid=CjwKCAjw9aiIBhA1EiwAJ_GTSr_i3e46MLQ-hW9zaziy0LO498FPGDI9RsAdMPioZv3uTiFEB4Ub7RoCivQQAvD_BwE
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deset jsem jich nikdy nenašla :D
      Také mi dělají radost :)
      Jinak toto jsou přesně ty druhé fixy, co jsem kupovala v tom druhém papírnictví :)

      Vymazat
  3. Nedávno jsem jeden kamínek “potkala”, byl fakt krásný, ale mě by to upřímně nebavilo sdílet ani malovat :D

    blog Style of Ejmi | Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslela, že se do toho nepustím, ale jeden čas mě to bavilo opravdu hodně malovat. A sdílet mi to nevadí, protože toho tolik nenacházím :D

      Vymazat
  4. Jeee, tak ty jsou moc povedené. Já jsem snad nikdy na kamínek ještě nenatrefila, ale začnu se pořádně dívat a kdo ví, třeba budu mít štěstí.

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to sú naozaj veľmi milé drobnosti :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem na to narazila, ale nějak mě to nezaujalo, takže to ani nevyhledávám :)

    OdpovědětVymazat
  7. Poslední dobou kamínků s přítelem nacházíme hodně, někdy si ho vezmeme, jindy ho tam necháme. Zkoušeli jsme jejich fotky dávat i do FB skupiny, ale tím, že je ta skupina tak moc aktivní, moc dlouho jsme v ní nevydrželi - na zdi se nám pak nezobrazovalo nic jiného. Ty kamínky, co si vezmeme domů, pak dáváme jinam :) Samotné se mi ale do jejich vytváření nechce, raději dělám jiné věci :)
    Líbí se mi i ty kamínky, co si namalovala ty, povedly se ti :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc kamínky teď nenacházím a to jsem myslela, že přes léto jich bude dost. 😀
      Na fb moc nechodím, takže ty kamínky moc nevidím, ale když přítel scroluje na svém fb, vidím, že skoro každý příspěvek jsou kamínky. Začal to kvůli mě sledoval, ale asi mu to nevadí 🤣

      Vymazat
  8. To je nádhera. Přesně na tomhle jde vidět, že se v kreativitě meze nekladou. Výborné.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. O tomto trendu jsem slyšela, ale sama žádný ještě nenašla, asi se to k UK nedělá :D Je to ale hezký nápad, sama jsem malovala na kamínky jako malá s bavilo mě to, dnes už raději maluji vodovkami na papír, to mě baví víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to mít asi lepší oči, já je nemám :D
      Já to mám naopak, na papír vodovkami jsem v dětství kreslila dost :D

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)