🍂 Co mi připomíná podzim? | Co podle mě doplňuje správnou podzimní náladu/atmosféru? 🍂

🍂 🍂 🍂 

Zdravím,

v tomto článku bych chtěla zmínit, co mi nejvíce připomíná podzim, co mi pomáhá doplnit tu správnou podzimní atmosféru, co k němu podle mě patří a čím si toto období zpříjemňuji. Na každém období jsem si dokázala najít něco hezkého, příjemného, něco co mám ráda. 
Možná jsem to už v nějakém článku psala, ale udělám aktualizaci. 😄

Pozn.: Ne všechno, co v článku zmiňuji, dělám, ale zkrátka mě to napadne, když se řekne podzim. 
Naopak seriály a filmy jsem napsala ty, které znám, viděla jsem či sleduji, ačkoli vím, že existují i jiné v této tematice - ty jsem však nezmiňovala. Také to možná zní, jako bych měla hromadu času, pokud bych dělala pouze tyto věci, ale ne. Chodím také do práce (psala bych jinak i víc na blog, kdybych měla více času), ale přes podzim si ráda na tyto věci a činnosti čas udělám, abych si toto období zpříjemnila. 


Co si vybavím, když se řekne: 

🍂 podzimní příroda:
- zbarvené listí na stromech, postupné opadávání listů a plodů ze stromů, opadané suché nebo barevné listí na zemi, bahnité cesty, příroda bez květů a zeleně, kaštany na zemi, houby v lesích


🍂 podzimní jídla:
- pokrmy vařené nebo pečené z dýně, ale třeba i kořenové zeleniny jako je řepa a mrkev: dýňová polévka, dýňové placičky, dýňové rizoto, dýňový či mrkvový koláč apod.
- pokrmy z jablek (případně hrušek): štrůdl, žemlovka
- jídla doplněné ořechy a medem: např. medovník
- lívance s javorovým sirupem
- palačinky 
- halloweensky zdobené dobroty: muffiny, sušenky aj.
- houby (ty ale už nejím)

 


🍂 podzimní nápoje: 
- jednoznačně teplé nápoje, třeba po sychravé procházce v lese, při četbě, sledování seriálu/filmu nebo pozorování počasí a přírody z okna, pod dekou
- různé druhy kávy: např. cappuccino
- kakao
- horká čokoláda s maršmelouny (tu si představuji spíše pro zimu)
- ovocné a bylinkové čaje (+ i v zimě)





















🍂 podzimní seriály/filmy:
Seriály:
- American Horror Story
- The Walking Dead /  Fear the Walking Dead
- Lovci duchů
- Upíří deníky 
- HP

Filmy: horory
- Halloween
- It
- Annabelle
aj.

🍂 podzimní výzdoba:
- dýně, vydlabané i v celku, před vchody domů, ale i doma, ve výlohách apod.
- další přírodní materiál: jablíčka, hrušky, listy aj. mohou sloužit také jako dekorace
- kaštany, případně žaludy či ořechy 
- suché květinářství: obilí (vzbuzuje ve mě ale také léto, zlaté klasy, horko)
- netopýři z papíru, ale i další halloweenská výzdoba
- svíčky, světýlka např. v halloweenském motivu, spíše v teplých barvách (v zimě spíše v chladnějších)


🍂 podzimní hudba:
- spíše pomalejší a klidnější (oproti létu) 
- kytarové spíše do stylu country 
- housle



🍂 podzimní činnosti:
- procházky do přírody či do kaváren
- četba knih
- sledování seriálů/filmů
- sledování sychravého počasí z okna (déšť, mlha)
- pečení
- sběr, sklizeň (kaštany, houby, ovoce, zelenina)
- vytváření masek a kostýmů na Halloween
- zapalování svíček na hřbitově (Dušičky)
- kochání se přírodou, barvou listí
- rozdělávání ohýnku
- pouštění draků
- teplá koupel/vana 
- opékání brambor v popelu, buřtů, pečiva nebo maršmelounů


🍂 podzimní svátky: 
- Halloween
- Dušičky
... 

































🍂 podzimní barvy:
- oranžová, červená, žlutá, hnědá, nude, starorůžová, okrová 



🍂 podzimní oblečení a doplňky:
- oblečení a doplňky laděné do podzimních barev
- holiny, deštník
- teplejší boty laděné do podzimních barev
- overaly, ponča
- rifle/džíny
- legíny
- lehčí kabátky
- svetry, případně mikiny 



















































🍂 podzimní počasí: 

- mlha
- déšť
- i prosluněné dny 
- sychravo
- ne mráz, ale chladnější počasí okolo 10 - 18° C

🍂 podzimní prostředí: 
- hřbitov
- les
- park
- kavárna
- starodávný dům/strašidelný dům
- být doma v teple a koukat z okna na krajinu, okolí



🍂 podzimní nálada:
- nachlazená
- pomalejší, klidnější, ne tak energická, jako přes léto
- depresivní 
- relaxující (kochání přírody, četba, pití teplých nápojů, kavárny,...)

🍂 podzimní zvířata:
- lesní zvířata: srnka, liška, veverka, jelen
- ježek 

🍂 podzimní předměty:
- kniha
- hrnek
- deka
- kytara
- svíčka
- dýně
- kaštan




🍂 🍂 🍂 

Zdroj obrázků:autumn
Instagram: @simix_krajickova



A co připomíná podzim Vám?
Simix!


Komentáře

  1. Víceméně mě napadne to samé. Jen spoustu věcí teda nedělám.
    Ale miluji tu podzimní výzdobu, teplý čaj, huňatý svetr, svíčky a knížku. Nejlepší atmosféra :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké shrnutí :) máme to podobné. Miluji babí léto a po zasmušilém září jsem se bála, jestli vůbec nějaké přijde. Naštěstí ano, říjen byl parádní :) dokonce doteď hraji venku tenis :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to podobné, nejvíc jsem se našla asi v podzimním jídle, u nás prostě vede dýně, ať už na stole nebo jako dekorace 🙂 a podzimní barvy všude kolem to je první co se mi při pojmů podzim vybaví

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)