Co čekám od pravidelného meditování? (cíle seberozvoje) - Seberozvoj #3


Před měsícem jsem měla odmeditováno cca 1166 minut a teď přes 1440 minut, 
z čehož vyplývá, že jsem s tím stále neskončila. 
Jsou to už přibližně 4 měsíce, co aktivně medituji (s vynecháním pár dnů).

 V předchozím článku jsem psala o tom, jak pokračuje mé meditování. Co se od posledně změnilo? 
Zvládám se lépe soustředit pouze na dech. Nad sezením a jak dát nohy už tolik nepřemýšlím a cítím se uvolněněji. Občas, když medituji unavená, se mi stane, že usínám, to není žádná změna. Možná se mi daří už lépe sledovat přirozený dech a nepřijde mi už tolik řízený, ale jak kdy. Drobná zlepšení v meditaci se objevila, ale co se týče projevů v běžném životě, nepřijde mi, že by se díky meditacím něco převratně změnilo (možná je potřeba nejprve natrénovat to správné soustředění na dech a poté časem přijde zlepšení a větší klid také v průběhu dnů). Stále bývám občas rozladěná, protivná
a vzteklá. Jediné, v čem vidím pozitivní dopad, že nemám tak velký problém řešit nebo vyklopit (např. v práci) ze sebe něco, co se mi nelíbí. Dřív jsem byla víc uzavřená do sebe a radši brečela v koutě. Teď, i když s bušícím srdcem (ačkoli ne vždy), zvládnu říct: "Už toho mám dost! Takhle ne!" Ale stále potřebuji na tom pracovat a nebát se toho, víc si věřit. A někdy si méně domýšlet věci, co nejsou pravda. Např. že je na mě někdo naštvaný a že si o mě myslí to či ono. 

Neplánuji s meditací přestat, protože věřím, že dlouhodobější pozitivní účinky se ještě dostaví, ale při meditaci mi je většinou fajn, takže v průběhu meditace jsem schopna se zklidnit a vypnout. Hlavně mě to baví. To ticho v hlavě, jen tak být, žít přítomným okamžikem. 

Medituji většinou před spaním, abych se na konci dne zklidnila a usadila myšlenky po celém dni a to docela funguje, nemám potřebu už tolik před usnutím přemýšlet, co se ten den událo. A já vždycky před usnutím rekapitulovala (teď rekapituluju při psaní BJ před meditováním) a nebo si něco představovala a usínala třeba půl hodiny. Teď už ne. Vlastně částečně už od doby, co jsem s přítelem, to se přitulíme a brzy usnu (ačkoli ze začátku vztahu jsem nemohla vůbec spát, než jsem si zvykla). 


Co očekávám od pravidelného meditování? Mé cíle v osobním rozvoji (seberozvoji):

  • zvýšit sebedůvěru, nebát se prosadit, víc si věřit např. v komunikaci s některými lidmi
  • nedělat jenom to, co mi kdo řekne nebo co si myslím, že ode mě druzí očekávají, je to můj život a mohla bych později litovat (což už se mi občas stalo) 
  • zvládat lépe stresové situace či konverzace (nebouchnout), zachovat klid 
  • nenamlouvat si věci, co nejsou pravda a tolik neřešit, co si kdo myslí
  • jít si za svými sny, nepřetěžovat se jako doposud 
  • neřešit tolik některé věci, nepřemýšlet stále nad něčím dokola 
  • ještě více žít přítomným okamžikem a zdravěji než teď (to provozuju a někdy se o to pouze snažím už od dětství, aniž bych o tom v tu dobu něco více věděla) 
Ať se tak stane! 💚💙

 


Komentáře