🍂 Podzimní atmosféra 🍂

🍁 

1. část článku

Snažím se každého ročního období využít a užít s tím, čím přichází a čím je charakteristické. Ačkoli jsem dřív neměla ráda blátivý, chladný a upršený podzim, našla jsem si něco krásného na každém období. 

Naladit se tento rok na podzim mi nedělalo problém, vklouzla jsem do jeho atmosféry už někdy v září. Léto jsem si přes těhotenství neužila tolik, jak bych si přála, avšak na podzim jsem se už řádně těšila. Těšila jsem se na jeho charakteristickou atmosféru. Na barevné listí kolem, na spadané kaštany, na capuccina a latte macchiata s příchutí pumkin spice, na své tradiční halloweenské muffiny, na medovník, koláčky s oříšky, jablíčka s medem a skořicí, podzimní chladné procházky, kdy si na cestu do kelímku vezmu kávu nebo čaj a kdy vytáhnu svůj kostičkovaný kabátek, který využívám přes podzim. Zkrátka jsem se těšila na to, s čím si podzim spojuji. Koupila jsem si i boty, které mi do podzimní atmosféry na tento rok scházely. Takové ty farmářky. Klasika na podzim. Víte, ne? Vytáhla jsem od druhé poloviny října, kdy se více ochladilo, také zelenou šálu a lehčí zelenou čepičku, které využívám také na podzim. Na doma si nasazuji takové bavlněné bílé dlouhé ponožky (aktuálně) a nebo dlouhé nadkolenky s lištičkou z dedoles (na začátku podzimu, kdy nebylo tolik chladno) a k tomu si na sebe beru svetrové šaty. A pak je na řadě si zalézt s knihou nebo k televizi a koukat třeba na Harryho Pottera 😂Nebo jiné filmy a seriály (vypíšu tu později pár, které si spojuji s podzimem). 

🍂

No ... to, na co jsem se těšila v rámci podzimu, jak píši, mi trošku zkomplikovala těhotenská cukrovka, o které jsem psala v minulém článku (tak si ho na kliknutí oněch dvou slov můžete otevřít a později přečíst).
Přes jaro a léto většinou moc sladkého nejím, maximálně nějaká ta zmrzlina. Ale k podzimu (a také zimě) přiřazuji více dobrot - jak jsem už vypsala ty své podzimní oblíbenosti. Nějak jsem se musela smířit, že koláčky s para-oříšky, jablíčko s medem a skořicí, příchuť pumkin spice v kávičkách, ale i ten cukr v nich prostě nebude.  A na Vánoce o cukroví ani nemluvě! Nepředbíhejme ale. Já jsem teď naladěná na podzim a vánoční výzdobu nechci ještě chvilku vidět - i když nějaké vánoční dárky už mám. 😅😇
Nenechala jsem se těhotenskou cukrovkou rozladit a zůstala jsem naladěná do atmosféry podzimu. Kávu si občas udělám, ale bez cukru (nikdy mi nechutnala bez mléka a cukru, ale nějak mi teď nic moc nezbývá a nějak jsem si zvykla - aspoň to mléko mi do ní zůstalo, jinak bych ji asi nedala). Piji teď hlavně neslazené čaje - šípkový a meduňkový (přes těhotenství se některé bylinky nesmějí příliš konzumovat, ještě že nemám žádnou intoleranci např. alergii na mléko, jinak bych nemohla jíst a pít už skoro nic). Nenechala jsem se těhotenskou cukrovkou ale odlákat ani od halloweenských muffinů a upekla jsem jinou verzi, která neobsahuje nálož cukru. Bála jsem se, že nebudou k jídlu, ale docela se povedly. Já si rozhodně pochutnala. Jako přiznám se, že jsem tam dala lžičku medu a stévie, ale jinak jsem použila na doslazení spíše kousky jablka a na dochucení a zvláčnění/zjemnění 100% arašídový krém. Normálně, když si to vezmete, se do nějaké buchty sype třeba hrnek cukru. Na mém instagramu můžete vidět reel/video, jak jsem s muffiny postupovala, spíše jak je zdobila, když jsem nesměla použít sladké zdobení. 


(kliknutím na fotografii se dostanete na video)

Vůbec jsem ještě nezmínila podzimní výzdobu a ta k atmosféře neodkladně patří! To chce spíš fotku a nebo mrknout na reels na mém instagramu. Jelikož jsem dělala učitelku ve školce, trochu se to na mě podepsalo a část výroby je papírová - listy, netopýři, ježci. Využila jsem na okrasu ale také dýně a kaštany. 
😅

>> video mé výzdoby zde <<


🎃🎃🎃 

S přítelem jsme také vydlabali naši první společnou dýni a chodíme do ní každý večer zapalovat svíčku. Je obrovská. Až po pěti letech se nám naskytla příležitost si dýni společně vydlabat. Předtím jsem dlabala dýni snad jednou, krátce před našim vztahem, ale svíčku jsem v ní nezapalovala. 



A když jsem u těch dýní, několikrát se teď u nás vařila dýňová polévka. Jak děláme naši dýňovou polévku najdete také na mém instagramu.

můj instagramový profil  <


V první části článku použity vlastní fotografie a videa.


🍁 

2. část článku

A teď bych ráda přistoupila k druhé části článku, kterou jsem za roky svého blogování už na nějakém blogu psala. Mé podzimní oblíbenosti a nebo spíše to, co je podle mě pro podzim charakteristické.
Zvýraznila jsem slova mé podzimní oblíbenosti a co si já s podzimem spojuji, protože každý to může mít trošinku jinak.

Podzimní pití a jídlo:

- cappucino (případně latte macchiato) s příchutí pumpkin spice, oříšku nebo skořice
- bylinkové čaje (nebo šípkový)

(s horkou čokoládou čekám spíše na Vánoce, ale tento rok kvůli těhotenské cukrovce nemůžu, tak snad najdu nějakou alternativní horkou čokoládu)





- halloweenské muffiny, medovník, koláčky s oříšky, oříšky různých druhů, dýně a jídla z ní, mrkev a jídla z ní, řepa, jablka, oříškové cookies, skořicový šneci, štrůdl, waffle s karamelem ... 
(jo, takové dobroty já teď nemůžu, bohužel...)






Podzimní hudba: 

- podzimní hudební nástroje: strunné - kytara, banjo, housle 
- hudební styl: country, kytarovky - klidnější, do atmosféry


Podzimní filmy a seriály / knihy: 

- Harry Potter
- The Walking Dead
- American Horor Story
- Halloween (případně další horory)
- Wednesday

(vy pravděpodobně znáte ještě další filmy a seriály, které si spojujete s podzimem - nějaké ty čarodějnice😅, ale já tyto)


Podzimní příroda a outfity:

- oblečení v béžových, hnědých, zelených či oranžových barvách: svetry, mikiny, kostičkované nebo béžové/hnědé kabátky, košile, klobouky, v chladnější dny i nějaké šály a čepice a boty ve stylu farmářek či podobné, rifle, ponča, trička s potisky lesních zvířat: veverky, lišky, srnky, holiny, deštníky, pláštěnky, teplé ponožky ...
do deštivého, mlhavého, pochmurného, větrného, ale barevného podzimního počasí

- zežloutlé listy, některé s nádechem do červena a padající kaštany, ořechy, žaludy a šišky







Podzimní činnosti: 

- s předchozím bodem souvisí podzimní procházky: do lesa, do parku, do přírody s výhledem na stromy nebo i jen ve městě s halloweenskou či podzimní výzdobou 
- zapalování ohýnku, táborák - opékání marshmallows, opékání buřtů, brambory dělané v popelu a hra na kytaru
- vyrábění a pouštění draků (to já dělala párkrát jako malá, teď už ne, ale k podzimu to patří mezi aktivity pro rodiče s dětmi)
- čištění hrobů zesnulých blízkých a zapalování svíčky pro ně
- dlabání dýně, halloweenská a podzimní výzdoba: dýně, svíčky, listy, kaštany ... (někdo vyrábí i dušičkový/podzimní věnec)
- pečení a vaření ze sezónních surovin/potravin 
- domácí pohoda: vychutnávání si teplého nápoje z pohodlí domova (třeba u krbu nebo pod dekou), četba knih a případné pozorování podzimního dění z okna, zapálení svíčky - hygge, cozy time
- dělání zvířátek z kaštanů a párátek (opět něco, co už nedělám, ale spojuji si to s podzimem a asi to budu dělat v budoucnu se svým dítětem) - stejně tak navlékání jeřabin třeba 
- hrabání listí 



Podzimní výzdoba: 

- dýně, zvířátka ze dřeva, svíčky, halloweenská výzdoba, povlečení a prostěradlo v podzimním motivu či barvách apod. 




Podzimní zvířata:

- s podzimem si spojuji: lišky, ježky, srnky, veverky (taková ta zrzavá lesní zvířata) 😂






Podzimní líčení: 

- já se teď přes těhotenství příliš nelíčím, ale především minulý rok jsem používala hnědé, béžové a vínové oční stíny a černou linku a řasenku (výraznější líčení než třeba přes léto a jaro)

- barvy laků na nehty: béžová, hnědá, oranžová, ... 


V druhé části článku použity fotografie z pinterestu - po kliknutí na obrázek se načte odkaz.


A pokud mi něco nevypadlo z hlavy, tak je to asi všechno. 
A jak si užíváte podzim Vy? Jak se na něj ladíte? 🍂










Komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Podzim je moje nejoblíbenější období! Není vedro ani zima, pořád je dlouho vidět, venku je barevno... :) Vždycky se těším na štrůdl z podzimních jablek, focení hub v lese (a jejich následný sběr :D), teplý kakao, dýňovou polívku a bábovku... :)

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  3. Téma podzim máš propracované do nejmenší podrobnosti!
    Užívej si každý den!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Miluju podzim, ať deštivě počasí, tak krásné babí léto, prostě celý, bohužel v listopadu už mám co dělat abych se udržela a ještě si ho užívala, jako vánoční člověk už na mě přichází nutkání :D Krásný článek :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně jsi shrnula podzim :) dýňová polévka k podzimu neodmyslitelně patří :) když jsem byla malá, ráda jsem sbírala kaštany, dělala z nich zvířátka, nebo dlabala dýně/cukety se ségrou u babičky a u dědy a pak je vždy na noc rozsvítili před domem :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář! :)